Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bets schreef:Marijke de Jong heeft ervaring met dit soort paarden, kijk eens op haar site www.paardenbegrijpen.nl
Succes ermee.
. Bets schreef:Zij doet ook grondwerk en raakt paarden aan om vertrouwen te werken, ze werkt ook met paarden met dominantieproblemen. Ik zou gewoon even op haar site kijken en desnoods vrijblijvend informeren. Noem anders mijn naam maar, dan komt het wel goed.
chagrijntje schreef:Ik heb een pony 13 jaar, maar als ze alleen in de bak loopt.
en je doet iets wat haar niet past gaat ze ook dreigen/ aanvallen.
Ik heb met dit geval altijd een halster (touw) of jas. in de hand
voor het geval ze mij wil aanvallen...
Mijn pony heeft voor durend haar oren in de nek.. dit komt natuurlijk
door haar karakter, ( tja het is een zuupruim die van mij )
Maar ik denk dat die van jou constant aan het dreigen is.
Dus probeer boven haar te staan, en blijf consequent.
Succes !

Marije1984 schreef:Niet elk paard wat alleen staat is alleen. Ik heb begrepen dat er koeien bij haar in de buurt staan??

jarrah schreef:Een jonge merrie die ik train heeft dat ook en wat bij haar het beste werkt is: gewoon negeren, dan gaat het vanzelf over!!!
Het meisje wat voor mij op haar reed was er bang voor en ging contionue lopen schreeuwen enzo, maar dat werkt alleen maar averechts.
Mijn tip: Gewoon negeren en als ze echt te ver gaat 1 x waarschuwen....geen reactie --> straffen (corrigerend tikje, hoeft niet hard, ze weten het dondersgoed na die ene waarschuwing) en daarna gewoon weer verdergaan met waar je mee bezig was!
Bij die merrie werkt het iig ontzettend goed, ze krijgt geen reactie op dat maffe gedoe, dus is de lol voor haar er ook snel af
Veel suc6 ermee!