rechtsom lastig buigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

rechtsom lastig buigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 17:53

Eerst was het heel lastig om Flash linksom te buigen, want ze zat heel erg vast aan haar linkerkant. Daar ben ik nou al een tijd mee aan het oefenen enzo en dat gaat steeds beter, alleen de laatste tijd buigt ze heel lastig rechtsom!
Het liefst gaat ze helemaal recht de hoek door en loopt ze megaschuin. Op de volte buigt ze wel iets, maar nog niet genoeg.
Ik ben wel een hele tijd aan het oefenen met het buigen linksom, maar ik heb ook wel door geoefend op rechts.
En links hield ze toen echt vast, daardoor was het moeilijk om haar linksom te buigen, maar rechts houdt ze helemaal niet vast, maar ze buigt ook niet echt.
Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?

Lusitana

Re: rechtsom lastig buigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:16

Concentreer je vooral op je zit en benen. Flink binnenbeen en buitenbeen wat achter de singel. Denk ook om je heupen en je schouders! Probeer eens stelling te krijgen door twee handen naar buiten te brengen, of breng je binnenhand eens wat lager dan normaal. Denk er aan dat je buitenteugel niet los mag komen. Houd het conact met je binnenteugel flexibel (beweeg je hand wat, aar zijn allerlei termen voor, maar zet hem in elk geval niet vast). Als je de andere kant op gaat, is het dus weer je andere hand die flexibel is en je andere been dat stevig drijft.

Aan de hand nemen, hals in laten buigen door naast de shouder te gaan staan en met een zweep tegen de zij of achterhand tikkend over laten stappen, maar wel in een voorwaartse beweging (dus zelf in een circel achteruit lopen), helpt buiging verbeteren.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:49

Elk paard of pony heeft een natuurlijke buiging/scheefheid. Dwz dat ze een korte bespieringskant en langebespieringskant hebben. Om je paard/pony recht te richten moet je korte bespieringskant op rekken. Door middel van juiste drang naar voren, zal paard/pony op gelijkmatige aanleuning komen en vwnw gaan. Alleen een rechtgericht paard/pony laat zich buiging in beide zijdes.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:52

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 17:31

Citaat:
Elk paard of pony heeft een natuurlijke buiging/scheefheid. Dwz dat ze een korte bespieringskant en langebespieringskant hebben. Om je paard/pony recht te richten moet je korte bespieringskant op rekken. Door middel van juiste drang naar voren, zal paard/pony op gelijkmatige aanleuning komen en vwnw gaan. Alleen een rechtgericht paard/pony laat zich buiging in beide zijdes.

Ja, dat wist ik al wel. Dat was ook eerst ons probleem, ze wilde niet linksom buigen vanwege die bespiering, daar heb ik veel aan gewerkt en dat gaat al veel beter. Maar ik kan me niet voorstellen dat nu de bespiering omgedraaid is (dus dat nu de andere kant de sterke kant is).

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:05

Jawel Vincentlover de natuurlijke buiging kan zeker wijzigen, dat kan door je eigen gewichtshulpen maar ook gewoon omdat je te lang en teveel eenzijdig getraind hebt. Het kan zelfs zo zijn dat paard zo kan wijzigen dat de natuurlijke buiging in uur tijd zelfs nog paar keer kan wijzigen! Dus dit is belangrijk aspect waar je rekening mee moet houden. succes ermee.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:23

Bets schreef:
Jawel Vincentlover de natuurlijke buiging kan zeker wijzigen, dat kan door je eigen gewichtshulpen maar ook gewoon omdat je te lang en teveel eenzijdig getraind hebt. Het kan zelfs zo zijn dat paard zo kan wijzigen dat de natuurlijke buiging in uur tijd zelfs nog paar keer kan wijzigen! Dus dit is belangrijk aspect waar je rekening mee moet houden. succes ermee.

Bets dit herken ik, dus ga mee met wat jij hierboven vermeld.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 11:16

ja??
Oh, dat wist ik helemaal niet!
sorry
Wel handig dat ik dat nu wel weet, dan kan ik daar rekening mee houden, dankjewel!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:49

vincentlover schreef:
ja??
Oh, dat wist ik helemaal niet!
sorry
Wel handig dat ik dat nu wel weet, dan kan ik daar rekening mee houden, dankjewel!

Graag gedaan, nooit te oud om te leren