Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

stefanietjuh schreef:Snap het wel, maar dan moet je hem van voor tegenhouden. Dus flink porren met je binnenbeen en van voor dus tegenhouden. Niet laten weglopen of versnellen. Tempo moet hetzelfde blijven. Gewoon wat strenger zijn.
SweetGirliej schreef:je moet hem idd van voren bij je houden op het moment dat je je been tegen hem aandrukt. als hij daar niet op reageert ben je niet streng genoeg. dan loopt hij je gewoon in de zeik te nemen. >> dus wat strenger zijn. succes!
Kimble schreef:Dit probleem heb ik ook regelmatig met wijken.
Probeer alles in klein stukjes.
Dus bijvoorbeeld A afwenden, stukje wijken. Daarna weer stukje rechtuit en weer wijken.
Of A afwenden wijken en dan halve volte 10m (of een hele volte 10m) en vervolgens dan weer een stukje wijken.
Bezig houden en van voren begrenzen. Dan hoef je niet eens echt streng te zijn.

Saskia9 schreef:zelf vooruit blijven kijken,zitten op je zitbeen knobbels,
als je je paard naar de zijkant stuurtbegrenzen met je andere been,
altijd zorgen dat hij of zij rechtloopt,
je paard kan geen correcte zijpas maken als het lichaam niet recht is..
Als je paard geen reactie geeft op het been,meteen tik geven,net zoi lang en ent zo hard totdat er reactie is..
Verder zou ik zoeken naar een betere instructrise,
als jou instructrise jou dit niet kan oplossen weet hij of zij blijkbaar niet genoeg..
Succes met oefenen !!
Citaat:Verder zou ik zoeken naar een betere instructrise,
als jou instructrise jou dit niet kan oplossen weet hij of zij blijkbaar niet genoeg..

josientjuhh schreef:Citaat:Verder zou ik zoeken naar een betere instructrise,
nou ik heb het nog niet mer haar over gehad omdat hij eerst gewoon netjes op de hoefslag bleef lopen en er nu steeds vaker van af komt zonder dat ik dat aangeef

iig nu nog niet
josientjuhh schreef:Citaat:Verder zou ik zoeken naar een betere instructrise,
nou ik heb het nog niet mer haar over gehad omdat hij eerst gewoon netjes op de hoefslag bleef lopen en er nu steeds vaker van af komt zonder dat ik dat aangeef