Wie heeft er tips voor mijn handen....!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jadee

Wie heeft er tips voor mijn handen....!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 14:51

Ik krijg mijn handen zo moeilijk stil in de draf stap en galop gaan wel ... wie heeft er tips...

siko

Re: Wie heeft er tips voor mijn handen....!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 15:19

Wat doe je precies met je handen? ben je te onrustig, teveel bezig met het naar beneden van je paard (van voren) en te weinig met je been? Niet teveel overnadenken en er gewoon niet teveel mee doen!

Succes

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:41

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar hoorde eens van iemand dat je dan zo'n 'bok-riempje' aan je zadel kon doen, en daar je pink onder haken terwijl je rijdt.
Dan ben je verzekerd van dezelfde positie voor je handen.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:35

Een zweep onder je duimen klemmen, dus je zweep ligt overdwars op je handen als het ware. Dan kan je niet veel bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:08

Kiara schreef:
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar hoorde eens van iemand dat je dan zo'n 'bok-riempje' aan je zadel kon doen, en daar je pink onder haken terwijl je rijdt.
Dan ben je verzekerd van dezelfde positie voor je handen.

Ik denk dat een oplossing als dit tijdelijk is, want rij ej dan weer zonder, dan heb je weer hetzelfde probleem. Bij ons op les rijden er ook 2 met zo'n riempje, maar dei moeten m wel heel vaak weer vastpakken....

Heb je geen instructrice die je (letterlijk) op de vingers kan tikken als je je handen niet stil houd???

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:33

ik heb hetzelfde probleem ... Daardoor kan ik ook geen goede aanleuning vinden, en gaat het rijden soms echt poedersuiker. De teugels flubberen de hele tijd. Volgens mijn instructrice moet ik er veel op oefenen en dan oppeens heb je het gevoel. Ik mocht op het paard van mn instructrice rijden. ze zei: 'Kan jij ook eens kennismaken met het gevoel in je handen' Maar dat mislukte zelfs, omdat ik ze niet stil genoeg hielt (het beestje liep Z ) Ik baal er echt zo van, en hoop dat er veel tips binnen gaan komen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:41

als ik de meiden bij mij help, dan doe ik een elastiek om bij het paard en hoeft de ruiter alleen op de handen te letten - soms doe ik 'm ook aan de longe en mag de ruiter niet eens teugels vast houden - en ik maar roepen: handen stil!
Maar het werkt wel en snel

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:45

ik weet niet of het helpt.. maar eerst kon ik mijn handen ook niet stil houden en toen kocht ik handschoenen van een soort suede stof van harry's horse.. en dat hielp wel

Eefje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 07:55

Ik had ook een hand probleem! Ik kantelde mijn polsen naar binnen, ziet er wel grappig uit...Ik moest twee weken met polsbeschermers rijden ( die je gebruikt met skeeleren). Ik heb nu nergens last meer van.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:26

nadine14 schreef:
ik weet niet of het helpt.. maar eerst kon ik mijn handen ook niet stil houden en toen kocht ik handschoenen van een soort suede stof van harry's horse.. en dat hielp wel

Dan heb je meer grip op de teugels,
maar volgens mij ga je dan alleen nog maar meer druk op de teugels leggen....

Zou het nog eens aan de longe zonder teugels proberen en kijken of je dan je handen stil houd...........

Dat is echt het belangrijkste begin - het stilhouden van je handen en het zeer licht inwerken op de mond

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:39

dat is de kunst van paardrijden je moet zorgen dat je bepaalde lichaamsdelen onafhankelijk van elkaar gaat bewegen, dus gewoon lekker ontspannen de juiste houding vinden voor je hand en je er goed op concentreren dat je je hand op 1 plek houdt zonder ze vast te zetten, dus niet lichtrijden met je hele lichaam, sommige delen moeten stil...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:44

Postelastiek door het lusje aan de voorkant van je zadel halen en om je pols, nou je zet ze echt niet meer te hoog, te wijd of iets dergelijks, dat doet zeer namelijk!!!

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:18

In principe staat je hand ook nooit echt stil het is de bedoeling dat je met je hand meegat met de beweging van het paard.

Probeer je schouders en ellebogen te ontspannen en je hand als het ware een beetje te hangen in je teugels als jij jezelf ontspant zal je merken dat je handen dan ook een stuk rustiger blijven.

Ben niet zo verschrikkelijk handig met omschijven van iets en hoop ook dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.