Sinds n paar weken rijd ik voor iemand een arabische ruin van 12jaar.. Nou is t volgende aan de hand, hij is op een gruwelijk botte manier in gereden en daar is nooit iets aangedaan.. Als ik al met t zadel er aan kom dan verstijfd hij al, echt zielg.. Als ik er eenmaal op zit kan ik er niet met mijn benen aan komen en houd hij constant in de gaten wat ik op zijn rug uitspook..
Als ik ga rijden ga ik m eerst rustig poetsen (bij alles watik met m doe probeer ik m te laten ontspannen) daarna ga ik met m stappen in de bak aan de hand, dan longeer ik m en dan ga ik er op.. longeren doe ik niet om m moe te krijgen of zo maar om m op me stem te laten reageren en zijn spieren wat losser te krijgen..
Hij is heel rennerig in gesteld, als er iets gebeurd of hij hoort wat of ik maak een beweging als k er op zit schiet ie naar voren.. toen ik m net ging rijden kon ie niet normaal stappen, zo ver ben ik nu gellukkg wel da ie normaal stapt..
Iemand ervaring met iets soortgelijks? zo t heel leuk vinden om ideeen van anderen mensen te horen!