zelf weet ik dat ik meer mijn borst naar voren moet brengen,ellebogen aan het lichaam sluiten en omhoog kijken,soms de beenligging is ook te ver naar achteren

plaats ook hier jou foto's van je houding.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

M3isSi3j schreef:op foto 1 zeg je zelf al je zit achterover omdat het zadel niet juist ligt en zelf vindt ik dat je handen wat lager kunnen op foto 1 maar op foto 2 zijn ze juist weer goed dus zal een momentopname geweest wezen en ja foto 2 tenen naar binnen(heb ik ook last van haha)Je benen die te ver terug liggen hangen samen met je bovenlichaam wat naar vore valt.. Leer je zlef aan om je lang te maken, zowel in je benen zodat ze netjes op hun plek blijven liggen. En in je bovenlichaam! Op die manier zal je veel beter mee komen met de bewegingen van je paardje wat hem makkelijker over zn bovenlijn maakt..
http://www.mijnalbum.nl/Foto=R8MYCL7D[/img]
Ik val iets terug naar achtere soms, dit komt voor een deel omdat mn zadel te hoog ligt van vore dus moet hem ff laten opvullen. Ook draai ik mn tenen naar buiten
tips?
M3isSi3j schreef:Is je paardje braaf? haal dan eens voor een week of wat jebeugels gewoon helemaal van je zadel af! Op die manier laat je gewoon lekker je benen hangen, ook goed tegen de kramp!

dobbel schreef:
kizz_rianne schreef:netjes vindt ik het alleen je handen 1/4 slag draaien volgens mij noemen ze dit pianohandjes) kan het verkeert hebben. verder erg netjesnou jullie geven zelf al commentaar over jullie houding
ik rijd op shets, en aangezien het makkelijker voor hun loopt in de verlichte zit, ga ik in galop nogal gauw naar voren zitten...
maar goed, hier een foto:
http://tinypic.com/6h2mwm.jpg[/img]
ik kijk te veel naar beneden
verder vind ik de houding van m'n handen niet echt netjes
ik mag wel wat meer teugel geven
vind hier m'n beenhouding wel redelijk netjes
ajb geen commentaar dat ik soms geen cap op heb, met verkeerde schoenen rijd --> heb tegenwoordig eigenlijk bijna altijd cap op en ik heb nu goeie rijschoenen in plaats van gympjes

LiSSy schreef:ja heel netjeshier die van mij:
als ik er op let zit ik behoorlijk netjes vind ik zelf
momenteel kiep in vanuit de heup naar voren en heb ik moeite met mijn been lang maken omdat ik spit en overbelaste banden heb. daardoor kan ik mijn bekken niet kantelen.
dan zit ik dus zo:

Dribbelkont schreef:nog even iets ik heb wel hernia gehad en kan me moeilijk langmaken maar doe mijn best.
ik krijg snel krapt in mijn kuiten.![]()
maar doe mijn uiterste best het te verbeteren bedankt voor de tip
Xox schreef:Dribbelkont schreef:nog even iets ik heb wel hernia gehad en kan me moeilijk langmaken maar doe mijn best.
ik krijg snel krapt in mijn kuiten.![]()
maar doe mijn uiterste best het te verbeteren bedankt voor de tip
Ik heb ook twee hernia's en een whiplash. Maar kan totaal niet meer recht opzitten. Ik weinig tot geen controle meer over m'n onder rug en nek/schouder spieren.