in galop aanspringen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

in galop aanspringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 22:56

Hallo,

Sorry alweer een topic.. maar ik vind het zeer verwarrend alles in 1 topic te doen.

Mijn vraag is:

Als ik mijn 3.5 jarige haf aan laat springen in galop dan draaft hij eerst heel hard voordat hij in galop gaat. Een zweep is geen optie, want hij word daar opgefokt van. (heb ik hem helemaal niet meer onder controle). Mijn benen druk ik al superhard aan.. Nog meer tips?? Ik kan het goed gebruiken!

Lusitana

Re: in galop aanspringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:03

Ik denk dat er al menig topic aan gewijd is daar mensen met dravers hetzelfde probleem tegen komen.
Je moet in de eerste plaats denken aan galop als andere gang en niet als een snellere gang, daar paarden zo langzaam kunnen galopperen dat je het lopend kunt bijhouden en zelfs op de plaats. Dus niet alleen maar drijven en hopen dat er een galop komt.
De juiste hulpen zijn:Binnenbeen drijft op de singel, buitenbeen waakt achter de singel, binnenhand vraagt stelling, buitenhand maakt halve ophouding en je trekt je kruis aan. Dat allemaal tegelijker tijd en vervolgens sta je meten toe zodat de eerste galopsprong wel naar voren genomen kan worden.
Twee handen naar buiten brengen (dus in de linkergalop naar rechts, waarbij de binnenhand niet over de manenkam mag komen) kan heel goed werken bij het aanleren.
Verder is het heel handig om een stemhulp te gebruiken die het paard al kent van longeren.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 08:52

Oke, dankje wel! ik ga het proberen, maar ik heb dat ook wel geprobeerd, maar toch vind hij het moeilijk.. maar ik denk dat ik wel wat aan je reactie heb dankje

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:25

Je zegt dat die 3.5 jaar is. Dan kan je ook niet verwachten dat hij gelijk netjes in de goede galop aanspringt. Denk er in ieder geval aan dat je de goede hulpen geeft en zorg dat je je haf niet uit evenwicht brengt. Succes.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:26

hey,

dat heeft onze shetlander ook! je moet op dat moment gewoon weer heel rustig gaan draven en als je dan in de hoek bent, binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singels binnehand van de hals en buitenhand tegen de hals. dit werkte bij ons super. heb je ook les of...?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 14:26

ja ik heb ook les... bij les gaat het nu wel steeds beter, maar eigenlijk gaat het meer voor buiten op de weg.. daar duurt het wel lang.. voordat hij aanspringt.. of naja.. eerst komen een paar passen middendraf.. en hannekj.. mijn paard is al 0.5 jaar ingereden.. dan zou ik toch wel een keertje gelijk reactie moeten hebben! althans dat vind ik!

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:25

Heb 't zelfde als jou.
Mijn verzorgpaardje gaat ook eerst hard draven voordat hij in een harde galop valt.
Rustig in een hoek aanspringen werkt niet, en een tikje ook niet.
Ik ga stemhulp maar es proberen.