Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LoveJoew schreef:Nee hoor, heel goed uitgelegd. Ik ben ook met de galop bezig, met mijn dravertje. Valt niet mee, en geduld is een schone zaak. Ook eerst aan de longe, op stem commando. En nu onder het zadel. Is wel raar als je in de bak GAAAALOP! roept, maar als het werkt.. gaat het goed toch? Ik galoppeer trouwens toch alleen maar in de bak als er niet te veel anderen zijn hoor (hooguit 2 anderen erbij)Uhm .. Hoe leg je dit makkelijk uit,
nja ik heb mijn paard eerst op commando leren galoperen aan de longeerlijn, in het begin was het 'galop' en dan erg met de zweep erachter tot ze erin viel, als ze fout sprong terugnemen en opnieuw aanlaten springne..
Toen dit goed ging op commando heb ik het een keer geprobeert toen ik erop zat, in de hoe stelling naar binnen gevraagt en het commando galop gegeven samen met de beenhulp, ze sprong toen aan maar begon vervolgens te bokken zodat ik ernaast lag..
Hier mee door gegaan en al snel snapte ze het.. Tot ze uitvond om overkruist te springen =S
Maar dat zijn zorgen voor later.. Probeer het eerst maar op commando te oefenen dan komt de rest later..
Er zijn natuurlijk vele andere manieren maar deze heeft voor mij wel gewerkt, mss beetje vreemd uitgelegt..
Succes !