Hackamore vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Hackamore vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 16:04

Ik heb sinds kort een hackamore die ik gebruik voor het maken van buitenritten.
Nu even omspringen naar de vraag. Als ik gewoon met een trensje rijd dan schuimt ze weinig of gewoon niet. Maar vandaag reed ik lekker buiten met de hackamore en ik zie een klodder op de grond vallen, dus ik schrok, ik dacht dat ze misschien een loopneus had. Nou kijken dus... geen loopneus maar een schuimbekkie. Hoe kan dit nou?
Drukt een hackamore ook op de speekselklieren ofzo?

M3isSi3j

Re: Hackamore vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:44

een paard gaat schuimen als die zn kaken ontspant.. als die wel schuimd met een hackemore en nietmet een trensje is dit een teken dat die nie tontspannen is met een trensje in zn mond. Dit kan verschillende oorzaken hebben als haken, hangend rooster, te scherp bit, wondjes, niet constante aanleuning, te veel druk.. ga zo maar door.

Ga werken aan de ontspanning, misschien eerst met je hackemore en later het met je trensje, of een ander trensje, proberen. Misschen is het ook een goeie om de tandarts een keertje te laten kijken..

Succes

Qimm

Re: Hackamore vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:52

Ik heb een gewoon dubbelgebroken trensje, niks scherps aan. Ze heeft geen wondjes en loopt zonder gezeur aan de teugel. En ze is eigenlijk juist heel ontspannen (misschien alleen niet in de mond, maar toch...) ik voel bij haar totaal geen spanning. Mag misschien juist wel méér spanning in
Tandarts is misschien wel een idee, ze is al wat ouder en de kliedert ook met haar eten. bedankt voor het meedenken.