xx_Chey schreef:liesje1986: vroeger kon mijn verzorpony al best goed aan de teugel lopen (tot zover ik heb gehoord)
Hier moet je nooit meer aan denken.Vroeger kon hij dit en kon hij dat zo werkt het dus echt niet.Jij bent nu aan het rijden en daar moet je naar kijken je begint helemaal opnieuw.Heel heeel soms gebeurt het mij ook nog wel eens dan denk ik gister kon je het toch ook waarom doe je het nu dan niet maar dan wordt je ontzettend snel geirriteerd en dan wil het rijden helemaal niet meer.Nu kan ik me daar heel snel overheen zetten en ga dan iets anders doen.Het kan aan een heleboel dingen liggen dat het even niet wil en bij jouw is het denk ik dat je begint om zijn spieren weer op te rekken en dat vind hij niet zo fijn voelen en daarom gooit hij zijn hoofd omhoog ga gewoon rustig door zoals je al doet en verwacht er gewoon nog niet te veel van en je zult zien dat hij het steeds makkelijker vindt.Je moet er wel goed aan denken dat je niet alleen met de teugels vraagt of hij wil zakken maar het is zo belangrijk om met je been te rijden en dus zorgen dat hij achter actief wordt en blijft dan gaat het zakken aan de voorkant vaak vanzelf.Hele goede oefeningen zijn om veel overgangen te rijden en dan heel veel dus om de paar meter vraag je weer wat anders en blijf ondertussen ook veel figuren rijden zodat je hem ook lekker kunt laten inbuigen.Met de figuren zelf kun je ook overgangen blijven rijden BV een slangevolte kun je elke keer als je hem recht richt op het midden een overgang maken en dan weer verder met de gang die je reed en weer een boog rijden.Ik hoop dat je het een beetje snapt maar je schreef eerder dat je wel een half uur aan het stappen was{en dat is voor een keer ook helemaal niet erg ik stap ook wel eens alleen maar}maar het helpt je niet om te bereiken wat je graag wilt.