Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Udo2001 schreef:Ik zou eens proberen om te kijken of het sperriempje strak genoeg zit. Dus dat hij zijn mond niet kan openen om zijn tong eruit te gooien. Het kan namelijk zijn dat hij zijn tong over het bit gooit en dan is het erg moeilijk om controle te houden. Daarnaast zou ik er eens les nemen en er dus iemand naar laten kijken. En als hij het al een jaar doet zal die nu toch wel aangepakt moeten worden, mits uigesloten dat hij niets mankeert. Succes ermee

Gerrie schreef:Tong uitsteken en knarsen met de tanden heeft te maken met rugproblemen.
Dit werd vandaag ook bevestigd aan een vraagsteller uit het nieuwste blad BIT!
Dus laat het paard maar eens goed nakijken door iemand die verstand heeft van paardenruggen.
Niet alle 'doorsnee-DA' hebben daar nl verstand van....
Sterkte!
assiejlover schreef:kijk ook eens op mijn topic, : tong buiten de mond gooien..
misschien dat er daar voor jou ook wat tips staan, staat ook een foto op op de laatste bladzijde dat mijn verzorgpony het ook doet!
Ik ga even kijken.

DebbieY schreef:sperriempje idd op zn strakst.. je hoerft t niet zielig te vinden.. want dat is gewoon stinkmodder.. en trouwens.. ik woon in arnemuiden(a) nee geen vistick woon er no gmaar half jaar. .en mn vriendje woon tin oost-souburg.. miss ken je hem? erik de pagter naast de groentenboer:P

DebbieY schreef:Jaa arnoud ja haha ja zo'n meisje moest dat ofzo van elly provoost.. huuh ik heb stinkmodder neer gezet? ik wee tniet wat daar wel moest staanmaar geen stinkmodder in ieder geval!! hahaha

BeppyLotje schreef:Okee, ik heb echt een hele andere mening dan andere sommige anderen mensen hier. Ik zou het sperriempje ZEKER NIET strakker doen. Laat het hem maar lekker zelf uitzoeken wat hij met zijn tong doet. Als jij hem dat verhindert dan vindt hij wel wat anders om te doen en dit is niet zo erg, dat hij dit niet doet. Ook als je paard zijn tong over het bit gooit. Alles losgooien, dus neusriem losser en sperriem ook. Niet alles vastbinden, daar kan het paard alleen maar op vastpakken. Daar heeft hij dan steun aan en wordt het voor het paard alleen maar makkelijker.
En wat betreft die rugproblemen, het kan best zo zijn, maar het hoeft niet perse. Bij ons op stal staat ook een paard die zijn tong uitsteekt zonder reden. Of tenminste, zonder reden die wij kunnen vinden. Hij heeft iig geen rugproblemen.
Maar je moet doen zoals jij het wil. Dit is mijn advies en je moet zelf maar kijken wat je er aan hebt. Maar maak ajb niet die riempjes strakker, het paard kan zijn mond dan niet opendoen inderdaad, maar het heeft geen zin. En als het paard zijn mond niet open kan doen, kan hij natuurlijk ook niet op het bit knabbelen. En dat is volgens mij ook niet de bedoeling
Maar sluit alle medische problemen uit uit. Dan kun je verder. En dan moet je denk ik ook echt les gaan nemen.
Ik houd niet zo van strak aangesnoerde neusriemen enzo.
DebbieY schreef:nee hij heeft 4 zoons!:O en 1 dochter.. die dochter is 22 en die zoons zijn 21, 19, 18 en 15 ik heb met die van 18 hahaha wel een schatje hoor..:p

Toen ben ik daar nog wezen kijken, maar het was niet mijn kat, haha.
Citaat:Dat klinkt mij ook wel wat beter in de oren, haha. Ik houd niet zo van strak aangesnoerde neusriemen enzo.