Ik kan er soms bijzonder moe van worden en ik bemerk dat mijn Winnie steeds vaker heftig reageert op prikkelingen van buitenaf..
Waar het em aan ligt? Zou het begod niet weten!!

Vorig jaar reageerde hij al vrij heftig op een krakende kaart.. Oke, stom van mij!!
Maar ik had vanavond weer iets, hij moest door een hek waar hij nooit eerder door was gegaan.. Hij staat me een partij te miepen!! Ik werd er op dat moment gewoon moe van ( niet eens boos, er was niets aan de hand ) heb hem een tik met de teugel tegen de borst gegeven en een brul gegeven dat hij zich moest gedragen. Dan is het wel meteen over! Ik stond er overigens gewoon naast, dus het is niet dat ik hem erdoor wilde schoppen ofzo. Hij sprong me bijna op de nek, lummel

Ik snap er geen biet van.. Ben nu ook bezig met NH leren om hem meer op mij te laten focussen, maar zelfs daarmee is hij soms een miep..
Ik weet gewoon dat ik met hem moet rijden zonder dat ik ook maar 1 vorm van vreemde geluiden moet maken, anders knettert hij er vandoor en is hij gewoon niet te stoppen..
Als Winnie angstig is gaan bij hem de stoppen door lijkt het wel, zo vreemd!! En ik kan me niet voorstellen dat het in dit geval aan mij ligt, ik heb 100% vertrouwen in hem, maar word er soms een beetje moe van! Men zegt juist tegen mij dat ik te makkelijk ben en denk dat hij nergens van schrikt.
En het stomme is dat het door kleine dingen komt, als hij zowat door een tractor, vrachtwagen of combine word overreden geeft hij geen krimp!
Het is overigens begonnen toen hij in zeer goede conditie kwam..
Wat zouden jullie doen? Rijden gaat prima, kan lezen en schrijven, maar dat gemiep van hem *zucht*
Bedankt voor het lezen
Het is een lang verhaal, maar moest het ff kwijt.
Deze quote is dan ook precies van toepassing op haar:
Ik zou zeggen, probeer gewoon door te rijden en net te doen of je neus bloed! Hoe meer jij je er zelf op gaat richten (door er dus tig-keer