wie weet welk nivau ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tmara

wie weet welk nivau ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 22:19

hallo allemaal...ik hoorde steeds iedereen praten ik zit in de b-2 ohh ja en ik in de.... nu moet ik het even weten ik zelf heb geen wedstrijd ervaring maar weet uberhaupt ook niet op welk nivau ik zit !
wat ik kan rij technisch..
> alle figuren
> nagefelijk rijden..diep lang en diep maakt niet uit..

ik kan nog wat meer dingen maar die zijn niet van toepassing omdat ik dat alleen op mijn verzorgpony kan raar maar waar

groetjes

Chivari

Re: wie weet welk nivau ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:35

Voor een niveau moet je wedstrijden gereden hebben.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:39

voor een niveau moet je idd wedstrijden rijden, maar het kan wel zijn dat jij bepaalde oefeningen kan van een bepaald niveau...

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:42

dus dan ben je b (staat voor beginner )

rafikihorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:03

Voor een bepaald niveau hoef je geen wedstrijden te rijden! Je kunt ook recreatief rijden. Wat ik lees, rijdt je in ieder geval op B niveau. Als je begint met wijken, hiermee bezig bent, dan ben je richting de L bezig.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:39

Je traint op bepaald niveau, je hoeft dan niet wedstrijden te rijden,
maar zou je je paard verkopen, dan kun je bij niveau geen M ofzo neerzetten, want dat heb je in de praktijk niet op wedstrijden gereden.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:56

Als je zegt dat je gewoon alle figuren kan rijden en nagevelijk, heb je dus het niveau van B. Maar wat hierboven al gezegt is, indien je jezelf nog niet bewezen hebt met wedstrijd, telt het niveau niet helemaal. Zo heeft mijn pony pas 1 wedstrijd op zitten, maar trainen op L niveau.

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:24

Chivari schreef:
Voor een niveau moet je wedstrijden gereden hebben.

Ben ik het niet mee eens!! Kijk het leuke is iedereen kan rijden!! het niveau doet er eigelijk niet eens zoveel uit!! ik heb zelf les gereden en werd per niveau begeleid naar een hoger niveau!! dus je hoeft niet eerst wedstrijden te rijden wil je een hoger niveau hebben!! Je moet het paardrijden gewoon begrijpen en begrijp je het ga je gewoon eens een lesje wagen en via dat lesje kunnen ze jou wel vertellen welk niveau je zou moeten trainen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:30

Ik ben het er ook niet mee eens dat je pas een niveau aan je zelf mag toekennen als je het gestart heb. Ik ken veel Z ruiters die de achterhand van hun paard er niet eens bij krijgen, laat staan er onder. Daarbij is mijn paard M/Z aangereden maar omdat ik niet gestart heb telt het niet mee? Dus als ik mn paardje 1x laat uitbrengen in de Z door mn instructeur is het opeens wel een Z paard..

Onzin.. je traint op een bepaald niveau en dat mag best gezegd worden. Wel is het zo dat bv bij mijn paardje de galopwissel erin, maar ik hier echt geen voldoende voor zou krijgen in een proef! dus dat telt dan niet mee.. moet wel eerlijk blijven

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:32

ja daar ben ik het ook mee eens.. je hoeft perse wedstrijden te rijden voor niveau.. k rijdt op wedstrijd B en L en dat zjn jonge paarden voor de handel maar thuis trainen we ook op M niveau zowel dres als spring... omdat t vaak fijner is als ze al wat kennen.. maar ik denk dat vele bedoelen als je op wedstrijd rijdt en dan op bv M niveau dat je t dan bewezen hebt...maar vindt ik niet..als je t thuis ook kan en je leert het met begeleiding kun je t tog ook...

en het meisje je rijdt op B niveau..en dat is gewoon de basis voor alles wat je ooit wilt doen.. de 3 gangen goed onder controlen hebben..

groetjes..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:42

Je weet pas dat je ook echt op dat niveau rijdt als je een winstpunt in die klasse rijdt. Er staan zoveel paarden te koop waarbij ze beweren dat ze op Z-niveau gereden zijn in de training maar waar de basis niet in orde is en dus de oefeningen niet correct gereden worden en die dus nooit met succes in die klasse kunnen starten. Zo zijn er ook ruiters die beweren zelf Z2 trainingsniveau te hebben omdat ze thuis af en toe een wissel eruit kunnen wringen die dan nog scheef en in twee stukken is ook... sorry maar je rijdt dan nog steeds geen Z2.

Zou wel cool zijn hoor, ik heb met een ervaren paard al eens wissels om de pas, pirouettes en piaffe en passage gereden, rijd ik dan nu GP? Ze zouden zich doodlachen op stal als ik dat zei!!!

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:59

ja dat klopt ook wel..maar sommige mensen waaronder ik hebben daar de kans of weet ik veel wat voor omda ik jonge paarden rijdt..maar dat is me eigen keus... ik vind jou standpunt ook oke...
maar daarom wil ik zelf ook met een paard verder wedstrijden gaan rijden zodat ik het ook echt kan gaan bewijzen...maar dat is voor later en voor me eige

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:05

ik denk dat het dan een interessante vraag is wat voor waarde je zelf aan het niveau toekent. Vind je een Z (of hoger) ruiter beter dan een ruiter die heel bekwaam jonge paarden aanrijdt?
Ik heb eerlijk gezegd even veel bewondering voor een ruiter die elk jaar jonge hengsten klaarmaakt als voor een ruiter die bijv. Intermediaire rijdt.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:06

Ik rijd zelf ook geen wedstrijden (meer) dus als mensen vragen op welk niveau ik nu rijd, dan zeg ik gewoon dat ik het niet weet.
Maar soms hoor ik wel van mensen die wel in de (hogere) wedstrijdsport rijden 'goh, je hebt hem toch mooi op dat en dat niveau aan het rijden'. Daar hou ik me een klein beetje aan vast.

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:14

urielle

k snap dat ook wel..maar voor me zelf vindt ik t fijner... maar ben nog aan t neuzen welk paardje ik er voor ga kiezen..als ik er een heb te rijden wat heel goed klikt..wil k t gaan proberen in over leg met de eigenaar..en dan zie ik verder en blijf ik nog wel aan de gang met me jonge paardjes want is ook super leuk als je ze later hoog in de sport ziet lopen

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:32

Als jezelf nog nooit wedstrijden gereden hebt zul moeten starten in de B-klasse en dan maakt het niet uit op welk niveau je paard is uitgekomen.

Aan de hand van je punten kun je promoveren naar een hogere klasse.

Als je start met een paard dat op z-niveau gelopen heeft zul je waarschijnlijk snel je winstpunten bij elkaar hebben.

Andersom kan wel, je hebt zelf bijv. z-niveau gereden en je start met een jong paard dan mag je starten in een klasse net onder je eigen gehaalde niveau.

Succes.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:35

Ik heb op wedstrijdniveau nu m1 gereden met 9 wnst (door omstandigheden ben ik even gestopt en ga ik -als het veulen eraf is - weer verder..)
Daarvoor reed ik ook wel een schouder binnenwaarts en contragalop etc, maar ik kan nu wel zeggen, dat het toepassen in een proefje toch wel moeilijker is...
Ik ben er zeker beter van geworden, ookal kon ik die oefeningen al wel...