Maar ik ben al heel lang bezig om hem te laten reageren op mijn been. Ook ben ik met mijn stem bezig. als ik voel dat hij na een paar passen in stap valt dan is een euh soms genoeg. Maar ook dan ben je om de paar draf passen aan het kletsen. Het nadeel van als ik er iemand bij haalt om te helpen. Dat ze er vaak met een lange zweep bij komen staan om die pony voorwaarts te krijgen en te houden. Is niet mijn manier van rijden. Deze pony hebben wij nu bijna twee jaar. Hij is heel even (twee maanden ) van iemand geweest voor dat wij hem hebben gekocht, en die mensen hebben de pony gebracht naar iemand die beroepsmatig paarden inrijdt. Na twee dagen hebben ze hem terug gekregen met de mededeling dat die pony levensgevaarlijk is en niet valt in te rijden. Met die pony ben ik in de polder en in het bos gaan rijden. Heb hem geleerd dat hij moet reageren op teugelhulp. ( dat is alleen sturen links rechts).Is dus echt goed aan het been in de polder met een klein beetje druk is hij in draf en blijft dat dan ook. Maar krijg dat dus niet voor elkaar in de manegebak. Voel me dan ook echt een beginner die voor het eerst op een pony zit. Die pony doet dan ook gewoon waar hij zin in heeft althans die indruk heb ik als ik erop zit.