Ze is vroeger L2 ingereden maar na haar 5e is er niks meer met haar gedaan qua serieus rijden. Ik probeer het nu op te pakken (ze is nu 10 jaar oud) maar dit gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot! Ik ben bezig een instructeur te zoeken maar zit voorlopig nog met een vraagje.
Ze is ontzettend hard in haar mond terwijl ik juist altijd een hele zachte hand heb. Ze rent haar benen onder haar lijf vandaan omdat zij altijd heeft mogen "crossen" in de bak. Ik krijg haar niet langzamer met mijn zit en ik heb geen behoefte om aan haar mond te gaan trekken. Wanneer ik dat wel doe (omdat het écht niet anders kan) is ze weer een poosje langzamer en begint het gedoe weer van voren af aan.
Ik wil haar op een ontspannen manier gaan rijden, maar ik weet niet hoe ik een rustig tempo van haar kan vragen zonder te veel aan haar mond te zitten. Hebben jullie enig idee hierover? Ohja, hoe meer voltes ik rijd, hoe heter ze wordt
En hoe krijg ik het voor elkaar dat ze wat zachter wordt in haar mond? of is dat niet meer te redden als ze 10 jaar oud is?
En nog een probleem... Elke keer als ik haar een beetje op wil pakken dan duikt ze naar beneden of gaat kantelen met haar hoofd. Ze is pas naar de paardentandarts geweest dus daar kan het niet aan liggen.
Hebben jullie tips voor me?
Alvast heel erg bedankt

Groetjes Kimberley
. En bij mij werkt het, omdat het in zo'n kleine volte voor mij ook gemakkelijker is om trager licht te rijden.