Heb met rijden ff twee probleempjes.
Mijn paard vindt het heel moeilijk om linksom te stellen en te buigen. Hij heeft ook met het rechtuit gaan de neiging om lekker naar rechts te gaan kijken.. Heeft er iemand tips om mijn paard te helpen om naar links te gaan stellen en buigen??? Wat leuke oefeningetjes of iets anders.. Hij wordt namelijk op een gegeven moment boos dat het hem niet lukt en gaat dan hard lopen en bokken.. NIet erg handig dus.. Alle tips en oefeningen zijn welkom.. Ik heb al goed gekeken of er niks anders aan de hand is.. Hij heeft geen last van zijn rug en het zadel is ook goed..
En het andere is niet echt een probleem maar meer een gevold van probleem 1. Hij laat dan niet echt lekker dan bit los en gaat dus ook niet schuimen., Soms geef ik hem een suikerklontje om te gaan schuimen en dat bit lekker aan te nemen. Maar wat kan ik hier nog meer aan doen?? Ik heb ook wel eens gehoord van stroop op het bit????
Alle tipzzzz zijn welkom..
Groetjes van Jessica

.. kan gerust zo zijn maar zou het niet logischer zijn dat het (zoals bij zovelen) een ruiterfout is? Je gaat je paard toch maar niet zomaar laten kraken als er een RT probleen is denk ik ? Alle paarden zijn va nature scheef en sommige hebben duidelijk een voorkeur voor een kant dat wil toch niet zeggen dat de wervels scheef zij??