aan de teugel rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 16:55

Hoi Hoi
nou ben net terug van de manege heb les gehad,
nu heb ik even een vraag :
ik moest Quattro aan de teugel rijden op de manier van sponsjes knijpen enzo, maar volgens de instrecteur/ eigenaar ook een beetje zo waar van ik dacht dat ik aan het zagen was, dus ik vragen , maar dat mag toch niet enzo, zei die dus : nee maar soms moet dat wel even
nja, ik verder met sponsjes knijpen enzo,

en uiteindlijk ging ze dan ook wel na beneden, maar heel even dan
dus mijn vraag, wat moet ik doen als ik dr heb waar ze moet??! want ik had dat dus gevraagt van wat moet ik dan doen als ik dr heb ? drijven of langer geven of weet ik veel wat!? en toen zei die, ja das moeilijk uit te leggen. Ja daar heb ik dus niets aan, want als ik drijf en langer laat komt ze dus weer omhoog

nu misschien dat jullie uit kunne leggen

xxx

Qimm

Re: aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:56

Als ze zakt met haar hoofd je hand ontspannen, en dat is niet teugels losgooien, gewoon licht contact houden en een beetje spelen met de teugels.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:02

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:09

Als ze eenmaal aan de teugel loopt...
1. je ontspant in je hand ( niet opengooien, ontspannen!)
2. je drukt je kuiten tegen haar buik ( dit doe je ook tijdens het vragen, op deze manier maak je namelijk de rug bol. ) Door met je kuiten tegen de buik druk te geven, hou je de rug bol, hierdoor moet ze bijna wel aan de teugel lopen. Én je houd door het drijven wat je daarbij doet de achterhand actief+eronder.

Succes!!