Hai hai, omdat zoveel persoonlijke berichtjes kreeg over harry hoevers, zal ik hier even mijn verhaal op zitten heeft iedereen wat aan misschien....
Met mijn paard is het eigenlijk al begonnen vanaf dat ze ingreden werd, ze vond het opzadelen niet fijn, wilde niet stilstaan met opstijgen, ondanks een een flinke tik met de zweep, heeft altijd al moeite gehad met galopperenh in de bak, soms springt ze rond alsof ze een hert is.
Sinds een half jaar begon ze veel op de grond te liggen 4 a 5 keer per dag. Ze hoeste veel, snot uit de neus, veel trekken en schudden met het hoofd. aantal keer de dierenarts erbij, zei zei, verkoudheidje etc chronische bronchitus...
heeft ze medicijnen voor gekregen, niks hielp. Toen maar een allergietest bij natuurlijk in balans, en ja, ze had hooikoorts, je denkt eindelijk heb je het probleem, hiervoor druppels gekregen. Dit is een hele tijd goed gegaan, tot vorige week, de klachten kwamen weer terug, zo erg zelf s dat ze in het bos niet meer vlot aan wilde draven en piepte tijdens het draven. Toen was voor mij de maat vol, en heb ik harry hoevers gebeld, ik heb dit nr van onze buren gekregen (trainingsstal) Hij is afgelopen donderdag hier geweest. Hij bekeek het paard, en maakte haar via handoplegging heel kalm, de mijne wordt met vreemde mensen alleen maar kalm en behandelbaar via een een praam en/of verdoving, hij kon het dus met handoplegging!!!
Hij heeft overal gevoeld, en het bleek dus zo te zijn dat ze in de nek, rug en heupen helemaal vast zat, vandaar ook dat trekken, en bokkige galloperen. Hij zei ook dat als je in het bos gallopeert ga je in de verlichte zit zitten ( meestal) en dan ontlast je de rug, dus het paard heeft minder last. Vandaar dat dit ook altijd goed ging. Hij heeft haar dus helemaal los gemaakt, hij pakte haar nek en schoft beet en trok aan de nek, je hoorde het kraken, en via de staart trekt ie er ook aan. Alles is dus nu weer los. Ook had ze teveel eiwitten, maar dat heeft denk ik niet veel met het rijtechnische probleem te maken.
Maar die zelfde middag ben ik er nog opgegaan, ondanks dat ze waarschijnlijk nog een paar dagen spierpijn had. Bij het opzadelen stond ze al stiller en ontspannender als eerst. Toen ik op steeg hield ze haar nek op en ontspannen hoogte en zetten geen enkele pas, terwijl ze altijd haar nek omhoog doet en meteen weg wild lopen. Ook het stappen was stukken voorwaartser en ontspannender als eerst, ondanks dat ik geen sporen en zweep gebruikte!
Ik heb hier 50 euro voor betaald, omdat hij aan huis moest komen. Voor zover ik weet gaat hij normaal gesproken niet naar ieder persoon met ene paard heen, alleen als je op een stal/manege staat waar meerder paarden staan. je kunt ook zelf naar hem toe met het paard.
Wat ik ervoor betaald heb is me dubbel en dwars waard, want ik ben al veel geld kwijt geweest aan dierenartskosten en het heeft me allemaal niks opgeleverd, en hij heeft van mijn paard een totaal ander paard gemaakt.
ik hoop dat jullie wat aan mijn verhaal hebben, mocht je zijn nr willen hebben dan mail me ff.
groetjes esther