ontspanning hand tijdens halthouden hoe en wat...:S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

ontspanning hand tijdens halthouden hoe en wat...:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 19:13

weet niet of dit topic al bestaat...

maar ik zit met het volgende...mijn pony die heb ik eindelijk na een maand weer zover gekregen langer dan een paar seconden stil te staan...want na al ze manege lessen kon hij amper meer halthouden en wou hij enkel lopen....

nu moesten wij in de les halthouden en me instructrice begon heel moeilijk uit te leggen dat ik me handen gesloten hield en niet ontspanden in me hand en dat deed ik maar dan gaat hij gelijk weer lopen en dat moet niet

hoe ken ik ervoor zorgen dat ik mezelf tijdens het halthouden ontspannen en dat hij niet vooruit weer gaat lopen

MSDH

Re: ontspanning hand tijdens halthouden hoe en wat...:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:55

als je wilt gaan halthouden, moet je jezelg lang maken, diep gaan zitten (maarniet als een plumppudding in elkaar zakken) kruis zicht, en met je hand zorg je ervoor dat je paard los van voren blijft. dit doe je gewoon doe (onzichtbaar) met je vingers te kneden.

M3isSi3j

Re: ontspanning hand tijdens halthouden hoe en wat...:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:44

wend een keertje af bij E en geef dan je hulpen voor het halthouden. Loopt die door je zithulpen heen komt die vanzelf de E tegen en kan je paardj enie tmeer verder. STaat die stil beloon je hem.

Na een tijdje zal je kunnen halthouden op je zithulpen en daardoor zal die ontspannen zijn als die stilstaat omdat er geen druk in zn mond is die er niet hoord.

Succes