Rijtechnische clinic

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Rijtechnische clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 17:04

Het is natuurlijk erg jammer dat veel mensen na veel uitleg nog steeds niet precies begrijpen wat ik bedoel. Dat is niet raar en ook niet vreemd omdat je bij deze mthode, het een keer ervaren moet hebben om de puzzel stukjes in elkaar te leggen.

Waar ik wel problemen mee heb is dat mensen, die het (nog) niet kunnen begrijpen er maar vanuit gaan, dat het eigenlijk niet kan en synische antwoorden en vragen stellen. Met z'n allen aanvallen en iedereen die wel het wel begrijpt of ervaren heeft wordt ook zo'n beetje met de grond gelijk gemaakt. Dat is een mentaliteit die mij niet aanstaat!!

Zolang de paarden de bewijzen leveren en de eigenaren het positieve verschil hebben ervaren spreek je in mijn ogen over een communicatie probleem. Wat zeer zeker geen reden mag zijn om zomaar te gaan twijfelen aan een theorie.

Lacherig, flauw doen en persoonlijk worden niet precies begrijpen waar het over gaat en dan toch maar steeds blijven reageren op iets wat wat volgens deze mensen toch maar heel gewoon is, is op z'n minst merkwaardig te noemen!

Maar waarom snappen jullie het dan niet als het niets voorstelt en het zo gewoon is?
Waarom trainen jullie jaren voor iets wat je eenmalig in 6-8 minuten kan doen?
Waarom verdedigen jullie de top omdat het de top is terwijl de piaffe (het duidelijkste voorbeeld) niet correct wordt uitgevoerd?
Wat is er mis als ik beweer dat ik denk dat de top nog veel meer en beter kan dat dat ze nu laten zien???

Nu gaan er stemmen op om een het toch maar eens te laten zien. Een positieve ontwikkeling die ik zeer zeker toejuich. MAAR...als dat zal gebeuren wordt het een " clinic" voor genodigden en niet meer voor iedereen!!!!

LET OP: Dit heeft niets te maken met niemand persoonlijk maar wel degelijk met de manier waarop men de reacties gepost heeft en nog zal gaan posten

Ik kan namelijk alleen maar gemotiveerd dingen laten zien als ik gemotiveerd ben. En dat ben ik alleen als er ondanks een meningsverschil wel respect en waardigheid blijft bestaan.

Het eventueel geven van een demonstratie is dus afhankelijk van de reacties die de komende tijd gepost zullen worden. Het respect wat ik verwacht, geldt uiteraard ook voor mensen die mij begrijpen, het hebben ervaren en het dus met mij eens zijn!!!!

Uiteraard geldt dit niet voor alle mensen die al met respect interesse getoond hebben op het forum en alle mensen die via PB gereageerd hebben en op het forum alleen meelezen.

Dit topic start ik om normaal met elkaar te kunnen discusieren over deze methode, waarbij kritisch vragen stellen, mits met respect voor die ander, geen enkel probleem mag zijn.

Wil je met een aantal heerlijk de negatieve dingen in jullie ogen over deze methode bespreken ga dan naar:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=457531&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 24-08-05 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Re: Rijtechnische clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:07

Zet hier ook maar een slotje op, want we beginnen weer van voren af aan.
En Aqua hou die pb's lekker bij je die hoef ik niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:08

Aqua mocht je een clinic geven dan zou ik graag een uitnodiging krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:10

jee, hier ben ik, ik val in het rode gedeelte

er zijn geen synische vragen
alleen vragen waarop jij niet kunt antwoorden
dat is wat anders
Maar dat durf je niet toe te geven, die vragen zijn te ingewikkeld.

En een jaar terug wilde iedereen gewoon komen kijken, maar had jezelf steeds geen zin in een clinic.
Nu ineens alleen voor mensen zonder moeilijke vragen, want die kun je ook daar niet beantwoorden.

penny meisjes zonder enig verstand van rt mogen komen, want idd die kun jij wat leren
Maar die kunnen bijv ook van Kim leren, die bij jou niks revolutionairs zag.
Terwijl iedereen op bokt haar uitleg wel snapt.

en waarom trainen wat in 8 min. kan
jee nu doe ik er 3 jaar over om in de Z te komen, dan 8 min. dan heb ik nog meer tijd om jou hier te vervelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:11

Ik ook urielle, maar krijg die echt niet, kijk niet door een roze bril en ben te eerlijk...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 17:15

Betteke: Kan je wel lezen? Het is hier namelijk de bedoeling dat iedereen hier met respect discusiert. Wat is nu eigenlijk je probleem Betteke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:16

ow zag net je andere topic
hoeveel ga je er nog openen
vind dit eigenlijk een flinke crosspost

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:17

Friemel (geloof ik) opperde de mogelijkheid filmpjes van je paard hier neer te zetten waar Aqua dan advies op zou geven - sta je daar voor open Aqua? Ik wil best eens een filmpje maken want aan mijn nieuwe rijpaard valt dus heel wat te verbeteren, ik heb er nu drie of vier keer opgezeten dus ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:19

Dan kan ze toch niet voordoen wat jij die 8 min op een stilstaand paard moet doen?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 17:20

runningkawa schreef:
Ik ook urielle, maar krijg die echt niet, kijk niet door een roze bril en ben te eerlijk...

Waarom ga je daar vanuit RK? Het zou in mijn ogen niet logisch zijn om in dit geval mogelijk een clinic te geven waarbij je allemaal mensen verwacht met de neus 1 kant op.

En dat hoeft ook helemaal niet van mij, het enige wat ik vraag is respect naar elkaar en elkaar in elkaars waarde laten.

En dat jij eerlijk bent, en zoals ik weet op een goede manier voorzichtig met je paard, vind ik juist erg goed!!! Maar ook als je door een niet roze of zwarte bril kijkt, kan je met respect met elkaar in discussie gaan, lijkt mij. Althans, daar ga ik van uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:23

Daar ben ik ook altijd vanuit gegaan..vroegah

Denk je niet dat al deze minder leuke reacties geen reacties zijn op wat je zelf hebt gepost door de tijd heen?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 17:23

runningkawa schreef:
ow zag net je andere topic
hoeveel ga je er nog openen
vind dit eigenlijk een flinke crosspost

Waarom RK?

Ik heb een weloverwogen mening maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen een zwarte bril op hebben en willen houden. Vaak is het voor deze mensen plezierig als ze met medestanders ook heerlijk kunnen discusieren zonder iedere keer maar weer geconfronteerd te moeten worden met dat wat ze niet begrijpen.

Vandaar RK.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:24

Aqua8horse schreef:
Betteke: Kan je wel lezen? Het is hier namelijk de bedoeling dat iedereen hier met respect discusiert. Wat is nu eigenlijk je probleem Betteke?

Waarom ligt het altijd aan de lezer en nooit aan de schrijver?

Het lijkt mij vrij logisch dat mensen eerst iets willen zien, dmv van video, foto over goede uitleg.
Als iemand roept ik kan dit en ik kan dat, en mij lukt dit in 8 minuten waar anderen jaen over doen dan wordt ik ook argwanend.
met de mond en geschrift kan iedereen van alles.

Gewoon een simpele vraag: Aqua wat wil je in hemelsnaam met dit soort topics bereiken?

Hoe kun je iets op anderen overbrengen/leren als je het niet kan verwoorden?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:24

Respect Aqua? Daar getuigen je pb's niet echt van anders.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:25

Het andere topic is met reden op slot gegaan. Ik had misschien duidelijker moeten zijn in de post met slotje, maar er is op dit moment overleg binnen het modteam over een aantal dingen in dat topic, en daarom is het niet de bedoeling in een ander topic overhetzelfde te beginnen. Hier een slotje dus.