Ik heb een probleem met mijn verzorgpony, namelijk overspringen in galop! Dit doet hij voornamelijk in de linkergalop, zowel in de bocht als op een rechte lijn...hebben jullie tips hiervoor?? hij is in ieder geval genoeg voorwaarts...
Alvast bedankt!
Bets
Probeer je pony recht te richten, want elk paard/pony is scheef van nature, dwz elk paard/pony heeft een korte bespiering en een lange bespiering. Om je pony recht te krijgen moet je de korte bespiering op gaan rekken dat noemen we rechtrichten. Daardoor zal je pony door middel van juiste drang naar voren op gelijkmatige aanleuning komen en zal daarop gaan ontspannen en kan dan in voorwaartse neerwaartse tendens gaan lopen. Voor nog meer informatie hierover verwijs ik je naar mijn onderschriftenlinks, daar staat meer vermeld over naturlijke buiging van paard/pony en over rechtrichten. Succes ermee. Als je pony rechtgericht is zal deze niet meer overspringen. Het is namelijk dat je pony meer gewicht op 1 kant gooit en daardoor zijn balans verliest en over gaat springen.
Bedankt voor de tip! Ik ga vandaag meteen oefenen met rechtrichten...ik heb ook eens geprobeerd om extra binnenbeen te geven in de linkergalop, maar hierdoor gaat hij alleen maar harder lopen en helpt het niets.
Let goed op of je je benen goed legt. Heeft dit paard al hogere klasse gelopen? Als dat zo is zal het beestje waarschijnlijk erg gevoelig zijn voor je hulpen. Houd dus goed in de gaten of je je benen wel echt op de juiste plaats hebt liggen. Geef niet je paard de schuld, maar zoek eerst de fout bij jezelf. Je kunt aan zijn baasje vragen of hij dit altijd gedaan heeft. Krijg je eventueel privéles...vraag dan aan je instructeur of instructrice om hulp. Veel succes! Met vriendelijke groet, Esmée Franken
zelf heb dat ook gehad maar mn paard deed t aan beide kant.. hij was ook nog evenwicht aan t zoeken want hij was nog erg jong... eerst recht richten is heel belangrijk wat hier boven al wordt gezegt...en je kunt ook telkens maar een paar passen galopperen en dan weer terug nemen.. want een paar passen zal hij tog wel kunnen..en dan lang zamerhand steeds langere stukken...en onder tussen oefen je in de andere gangen t recht richten en dan zal t wel goed komen... suc 6
Bedankt voor de tips allemaal! Hij heeft niet in een hogere klasse gelopen en de eigenaar rijdt alleen met hem voor de wagen. Hij zit dus ook aardig vast en ik probeer hem nu losser te rijden. In het begin had hij al moeite met stelling geven...maar gelukkig gaat het al stukker beter en is vooral de linkergalop een probleem.