Dat is heel irritant, met stang gebeurd het niet, alleen met een normaal bit.
wie weet wat ik kan doen want dit is heel nadelig voor wedstrijden..
ze doet het niet 1 keer maar ook wat vaker en dan echt helemaal er uit..
wie helpt me???
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bets schreef:Tong eruit is vaak probleem van ongelijkmatig aanleuning. Dat is in elk geval een feit wat ik al meerdere keren gezien heb. Probeer een paard eerst recht te richten (elk paard is van nature scheef, heeft dus korte bespiering en een lange bespiering) dus eerst ga je die korte spier oprekken, daarna ga je paard naar gelijkmatige aanleuning rijden, door middel van juiste drang naar voren en paard kan en zal alleen gaan ontspannen als aanleuning in orde is en de drang naar voren en rechtgericht is. Lees meer informatie hierover in mijn ondershrift links. succes ermee.

Bets schreef:Maar wat is de reden om een neusriem strakker te doen, omdat hij zijn tong buiten gooit. Maar heb je het probleem eerst al bij jezelf gezocht Celintjuh als ik dat mag vragen? Een pony of paard steekt niet zomaar voor zijn lol de tong uit en zeker niet van nature. Begrijp je wat ik bedoel?

Citaat:Nou.. Mijn privé lesgeefster heeft al heel zijn rug gecontroleert en die was helemaal goed