ik heb jullie tips gebruikt,en het werkte best goed!
maar nu hebben we andere probleempjes:
1: ik ben zo ongeveer de enige die er nog op rijdt,iig die er nog met plezier op rijdt en die moeite doet om hem goed te laten lopen.
de rest van de dagen staat hij op de wei.
hij heeft een enorme grasbuik gekregen en zijn conditie is echt heel erg achteruit gegaan.
daardoor is hij erg 'sloom' geworden en zet hij zijn achterhand er niet goed onder.
door heel erg voorwaarts te rijden gebruikt hij zijn achterbenen wel redelijk.
hebben jullie nog een oefening ofzo om die achterhand er onder te krijgen?
2: hij loopt altijd met zijn hals en hoofd heel laag en hij hangt ook erg.
zijn hals zit ook 'vast'.
mijn instructrice zegt dat ik mijn teugels heel erg kort moet pakken en halve voltes rijden,en heel erg overdreven stelling vragen met de ene teugel,en op de andere teugel ophoudingen maken.
dat werkte goed,hij werd al losser in zijn hals.
hebben jullie nog tips om dat hoofd omhoog te krijgen?
3: zoals ik in mijn andere topic al heb verteld,is hij erg lastig in galop.
hij gaat dan absoluut niet door de hoeken,hij gaat er met een scherpe bocht vanaf.
dat komt door de andere paarden in de les.
ik zeg niet dat het niet aan mij ligt,maar in onze les is het altijd vrij druk,ongeveer 7/8 mensen die er vast in rijden.
in de galop rijdt iedereen echt kris kras door elkaar,dus je moet en op de andere letten en je eigen paard goed laten proberen te lopen.
daarbij mag ik mijn vaste instucteur niet.
hij zit allemaal maar tegen me te schreeuwen en hij geeft geen uitleg wat ik moet doen.
meer mensen uit mijn les denken hetzelfde erover
ik wil eigenlijk naar de les van de instructrice waar ik het in 2 over had,maar aan de andere kant wil ik mijn vaste instructeur bewijzen dat ik wel kan rijden en dat het paard wel goed kan lopen!!
wat moet ik doen?
sorry voor het lange verhaal
xxx noor

hahah