Paard vervelend en niet voorwaarts

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KisSs_Girl

Paard vervelend en niet voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 14:07

ik heb over dit paard al een keer een topic geplaatst: viewtopic.php?f=89&t=405701&hilit=
ik heb jullie tips gebruikt,en het werkte best goed!
maar nu hebben we andere probleempjes:
1: ik ben zo ongeveer de enige die er nog op rijdt,iig die er nog met plezier op rijdt en die moeite doet om hem goed te laten lopen.
de rest van de dagen staat hij op de wei.
hij heeft een enorme grasbuik gekregen en zijn conditie is echt heel erg achteruit gegaan.
daardoor is hij erg 'sloom' geworden en zet hij zijn achterhand er niet goed onder.
door heel erg voorwaarts te rijden gebruikt hij zijn achterbenen wel redelijk.
hebben jullie nog een oefening ofzo om die achterhand er onder te krijgen?

2: hij loopt altijd met zijn hals en hoofd heel laag en hij hangt ook erg.
zijn hals zit ook 'vast'.
mijn instructrice zegt dat ik mijn teugels heel erg kort moet pakken en halve voltes rijden,en heel erg overdreven stelling vragen met de ene teugel,en op de andere teugel ophoudingen maken.
dat werkte goed,hij werd al losser in zijn hals.
hebben jullie nog tips om dat hoofd omhoog te krijgen?

3: zoals ik in mijn andere topic al heb verteld,is hij erg lastig in galop.
hij gaat dan absoluut niet door de hoeken,hij gaat er met een scherpe bocht vanaf.
dat komt door de andere paarden in de les.
ik zeg niet dat het niet aan mij ligt,maar in onze les is het altijd vrij druk,ongeveer 7/8 mensen die er vast in rijden.
in de galop rijdt iedereen echt kris kras door elkaar,dus je moet en op de andere letten en je eigen paard goed laten proberen te lopen.
daarbij mag ik mijn vaste instucteur niet.
hij zit allemaal maar tegen me te schreeuwen en hij geeft geen uitleg wat ik moet doen.
meer mensen uit mijn les denken hetzelfde erover
ik wil eigenlijk naar de les van de instructrice waar ik het in 2 over had,maar aan de andere kant wil ik mijn vaste instructeur bewijzen dat ik wel kan rijden en dat het paard wel goed kan lopen!!
wat moet ik doen?

sorry voor het lange verhaal
xxx noor

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re: Paard vervelend en niet voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:13

Noortje, ik zou het niet weten hahah
Ik vond hem wel beter lopen de laatste keer. Misschien kun je wat tempowisselingen proberen. Of van die achtjes rijden. Denk dat schijnovergangen ook wel willen werken. Dus probeer het maar is, ik weet niet of het inderdaad werkt hoor. Maar aangezien dat par bleu alleen maar door jou gereden wordt, zal het sneller gaan dan je denkt

succes

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:20

keey dank je

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:20

wat vraag 1 betreft, krijgt die wel genoeg bix? want ook al heeft die een grasbuik hij heeft wel bix nodig voor zijn energie.
en je kan hem achter ook heel actief krijgen door in draf heel zachtjes te gaan draven maar wel heel veel been geven en van voor opvangen en als die dan goed terug komt weer naar voren en dat kan je steeds sneller doen terug en weer weg. daar word die van mij altijd erg actief van.
en dat kan ook andersom arbeidsdraf en stukjes naar voor en weer terug, en als je op de lange zijde naar voor gaat ga je op de korte zijde al eraan rijden en opvangen(dan moet die wel het zelfde tempo blijven) en dan stel je hem recht op de lange zijde en dan hoef je alleen maar met je hand een beetje toe te staan en een beetje been bij te geven en als je dat een paar keer achter elkaar doet hoef je op een gegeven moment alleen nog maar nadat je hem rechtgesteld heb een beetje toe te staan.
het is jammer dat die in de galop erg lastig is want dat kan je in de galop ook doen.

en dat hangen kan je alleen maar oplossen door goed met je benen te rijden en niet terug te gaan trekken want dan word het alleen maar erger.

en wat drie betreft als die alleen maar zit te schelden en niks uitlegt kan je er ook niks van leren en als je metzoveel mensen in een les rijd waar iedereen in de galop ook door elkaar rijd kan je daar denk ik beter nog even niet mee galoperen.

hoop dat je er wat aan hebt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:36

Hoe vaak rijd jij hem nu? (jij bent nu dus de enige die erop gaat?)
Als z'n conditie zo slecht is, zou die eerst rustig aan moeten worden opgebouwd. Dat lukt niet als ie slechts zeer weinig wordt gereden.
Het is niet eerlijk om te willen dat ie perfect loopt in je lessen als ie daar gewoon fysiek op het moment niet toe in staat is...

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:49

hij hoeft ook echt niet perfect te lopen hoor!!!
dat is absoluut niet mijn bedoeling!
ik rijd hem nu maar 1 keer per week,het is een manege paard,en dat rustig opbouwen zou ik heel graag willen,maar dat gaat dus niet zo maar