je kan ook de eerste tijd, als je links om rijdt, in de hoek beide handen iets over de hals/schoft naar rechts doen, zodat je druk van de hand gelijk blijft op de teugels.
of wat ook helpt is als je stapt (en later in de draf) een beetje stelling naar links vragen. ALs je denkt van dat lukt niet want dan went hij meteen af, dan gaat hij meteen van de hoefslag af, kun je weer je handen iets over de hals naar rechts doen. Dus beide teugels/ handen over de hals naar de buitenkant (bakrand) doen. en dan goed druk houden. dat hij rechtdoor loopt maar naar binnen kijkt.
Ik doe dit zelf nooit omdat mijn paard los is en goed op mijn teugels reageert, want ik kan gewoon mijn buitenteugel in contact houden, en de binnenteugel iets van de hals doen.
Deze manier van teugels/ handen allebei iets over de schoft plaatsen, zie ik bij veel mensen terug maar het is niet iets wat het ideale is hoor! dus ik zou zodra hij losser wordt en makkelijker gewoon de buitenteugel in contact houden en binnen teugel wat van de hals....
succes!!!