Paard in opstand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__manon__

Paard in opstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 08:30

Als ik op een paard rij wil ze niet op de hoefslag, helemaal in opstand enzo. dan vecht k ermee zeg maar (da lijkt voor mij dan). probeer dan te ontspannen laat ze langzamer lopen en breng ze op de hoefslag. wat kan ik nog meer doen?

k reed ook op een paard die aan 1 zijde van de bak (een korte) niet op de hoefslag wou, k bracht dr terug en toen ging ut beter. k deed ook me been opkroppen maar daarna niet meer (instructirce zei da k uit moes drukke) (we redewn niej in een rijtje he, maar voor onszelf.)
wat kan ik meer doen dat ontspannen terug brengen en naar de hoefslag gaan?

en om ze op de hoefslag te kriijgen ga ik me teugel naar binnen doen (kant vd hoefslag) OEEEH PIJNLIJK . want da mag niej volges mij dus k doe dan weer buitenbeen dr aan (kant vd x toch?) en duw dr naar de hoefslagook met tuegel dr bij (buitenkant)
iamdn nog tips/

MarijkeBun

Re: Paard in opstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:23

nou na je verhaal 3 x gelezen te hebben, ben ik er een beetje uit.

je houd altijd je buitenteugel er goed aan. je binnenhand iets naar voren plaatsen, zodra je je paard niet belemmerd om naar buiten te gaan en goed binnenbeen eraan. niet je been vast blijven houden, maar been aan en los, dus een korte beenhulp.

succes

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:32

Rij eens een volte en sluit deze op de plek waar die de hoefslag niet op wilt.. rij lekker veel stelling naar binnen en buiten toe en veel tempowisselingen. Op deze manie rhou je je paardje lekker bezig en zonder dat die het door heeft wijk elk rondje een stapje meer richting de hoefslag.

Succes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:35

als je het bericht even in ABN typt dan wil ik de moeite doen om het te ontcijferen

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:59

bedankt voor de tips!
t zal nog wel lang duren voordat ik erop rij (rij op manege zonder vaste rijpaarden/pony''s sommige rijden vaak op dezelfde maar ik rij meestal op een andere.
bedanklt voor de tips!! k zal proberen. had in die hoek wel een volte gereden en toen reed ze wel op de hoefslag.. en dan?? wou ze gewoon afsnijden??
wat is ABN?
sorry ik typ soms nogal snel en dan typ k soms effe foute woorde

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:06

ABN is algemeen beschaafd nederlands...je weet wel...dat taaltje dat je leert schrijven op school.

Je moet het paard voor zijn, je weet dat het paard steeds op dezelfde plaats niet op de hoefslag wil lopen. Dan hou je dus vóór die plek al extra je binnenbeen eraan en met je binnenteugel begrens je het paard ook al.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:07

Het is inderdaad nogal irritant, hoe je typt. Maar ik heb geprobeert het een beetje te ontcijferen.

Als ik op een paard rijd wil ze niet op de hoefslag, ze komt helemaal in opstand enzo. Dan vecht ik ermee zeg maar (dat lijkt voor mij dan). probeer dan te ontspannen laat ze langzamer lopen en breng ze op de hoefslag. wat kan ik nog meer doen?

Ik reed ook op een paard die aan 1 zijde van de bak (een korte) niet op de hoefslag wilde, ik bracht haar terug en toen ging het beter. Ik kropte ook mijn been op, maar daarna niet meer. (de instructrice zei dat ik uit moest drukken) We reden niet in een rijtje, maar voor onszelf.
Wat kan ik meer doen dat ontspannen terug brengen en naar de hoefslag gaan?

En om ze op de hoefslag te krijgen ga ik me teugel naar binnen doen (kant vd hoefslag) OEEEH PIJNLIJK . want dat mag niet volgens mij dus ik doe dan weer buitenbeen eraan (kant vd x toch?) en duw haar naar de hoefslag ook met teugel er bij (buitenkant)
iemand nog tips?

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:15

sorryw

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:16

allemaal zo simpel zeg, dat k daar niej aan dacht toen k reed