gisteren was er een barbeque bij de baas van mn mama!
Ik mocht daar rijden op hun paarden! (ikzelf heb nog maar 15lessen genomen op een manege en heb al draf en galop gedaan)
Die paarden zijn wedstrijdpaarden met veel karakter!
Ik mocht er dus op, in stap ging het enzo! Maar dan in draf kon ik hem maar even houden en ging hij er vandoor in galop, ik moest altijd gevangen worden...Dan ging ie in volle galop op de bakrand af...
En het probleem is dat ik niet aan de teugel rijd...ik weet zelfs niet hoe dat moet, op de manege besteden ze daar geen aandacht aan
Weten jullie wat ik moet doen?
Maxime

Ik rij ook dus op die 'manege'(wat eigenlijk geen manege is. Een soort van ponyclub. Er zijn maar een aantal paarden en pony's en er is maar 2 keer in 1 week les. Je moet meehelpen verzorgen; stallen uitmesten, opzadelen, poetsen enz.. zodat je niet alleen leert rijden maar ook leert een paard te verzorgen
) Ik geef ten eerste trouwens runningkawa volledig gelijk. Je moet eerst netjes de bassishulpen kennen voor dat je al aan over aan de teugel rijden begint. De lesgeefster weet dat je er nog niet klaar voor bent. Eenmaal het beter gaat zal ze er heus wel aandacht aan besteden!