Ze schijnt voorheen altijd strandritten gelopen te hebben in België op 2,5 jarige leeftijd. Imo veelste vroeg, maar daar kunnen we nu helaas niks meer aan doen. Ze is van daaruit terecht gekomen bij degene waar wij haar hebben gekocht, en die hebben haar in 1,5 maand al redelijk opgeknapt en ook daar liep ze veel buitenritten etc.
Toen we haar kochten heb ik er in de bak opgezeten en een kwartiertje aan het werk gezet. Ging heel lekker, oortjes erop en koppie naar beneden..
Nu staat ze dus thuis (nouja, bij een oom van me) en na een halve week heb ik er een zadeltje opgelegd en erop gegaan. Met opzadelen was ze al heel erg vervelend (draaierig, hoofd omhooggooien bij hoofdstel etc.) ..Toen ben ik erop gegaan, maar mevrouw weigerde een stap vooruit te zetten, met een klein tikje met de zweep, ook nog weinig reactie. Aan de hand (met iemand erop) loopt ze met flinke tegenzin mee.. Ik dacht dat het misschien aan het zadel lag, dus zadeltje eraf gehaald en zo erop gegaan, zelfde verhaal..
en omdat ik ontzettend op haar ruggengraat zat (omdat ze mager is, en totaal geen bespiering), ben ik er uiteindelijk maar vanaf gegaan en heb ik de moed opgegeven. Sindsdien ben ik er niet meer opgegaan..Ik begrijp er gewoon helemaal niks van, het is een totaal ander paard dan wat ik daar meemaakte.. ze is verder wel lief in de omgang, en aan de hand (zonder iemand erop) loopt ze lekker mee, en dat lijkt ze ook hartstikke leuk te vinden.
Wel is het zo dat ze volgens mij altijd in groepen gelopen heeft, alhoewel ik haar daar in de bak wel alleen gereden heb (was wel na een buitenrit trouwens)..
Wie kan me helpen? Zal ik haar een paar maanden de wei opgooien en haar over een tijd weer oppakken? Of goede instructie zoeken en doorzetten?
Want ik weet het echt niet meer

Ik wil zo graag lekker met d'r buitenrijden en af en toe gewoon met d'r werken..