Pony sterk... oplossing ander bit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Pony sterk... oplossing ander bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:10

Mijn pony word de laatste tijd mij wat te sterk met het rijden... Als ik haar dan eenmaal naar beneden heb gaat ze hangen en dat is behoorlijk iriterend...

Is de oplossing misschien een ander bit?

Ik rijd haar nu op een aardig dikke bustrens...
Laatst bijgewerkt door Muzefee op 20-08-05 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Pony sterk... oplossing ander bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:16

mooi zo laten

wat jij zegt zijn duidelijke voorbeelden van een paard dat op de voorhand sjokt en totaal niet aan het been is.

ga daar maar eens goed op oefenen.
Been-reactie
en dan veel overgengen gaan rijdern, terug door zwaarder te gaan zitten, dus zo min mogelijk met de teugel, evt extra geholpen door je stem.
en weg op alleen maar een kleine been druk.

En verder een rustige stille hand hebben, die niet terug trekt als het paard sterk word.
Touw trekken kan namleijk alleen maar met een tegenstander

wedden dat de rest van je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon,, als je beovenstaande gaat oefenen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:21

een ander bit is geen oplossing, misschien andere les En idd de oefeningen van kawa oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:21

idd, daarmee kun je dat idd leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:35

Idd, niet meteen gaan rommelen met bitten en hulpmiddelen, zorgen dat je paard van die hand af komt en op zijn eigen benen gaat lopen. Veel schakelen, overgangen rijden en daarmee zorgen dat ie aan je hulpen komt. Verder gewoon netjes handen stil houden en vooral niet terug gaan trekken, want dat win je nooit!!