Help ik ben links veel sterker.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romandour

Help ik ben links veel sterker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 17:22

Doordat ik links sterker ben dan rechts trek ik ongemerkt steeds aan de linkerteugel waardoor mijn paard gaat kantelen. Wat zijn goede oefeningen voor mij?

Walco_Aqua

Re: Help ik ben links veel sterker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:11

Linkerhand los laten, jezelf daar steeds eraan herinneren

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:16

eens met walco_aqua, dwing jezelf steeds los te laten op links of laat iemand meekijken tijdens het rijden die je constant erop wijst.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:36

Jammer genoeg ligt het vaak zo simpel niet.
Je moet proberen wat je met links wilt pakken op te lossen door dan met je rechterbeen te drijven.
Maar het links pakken zit zo in je systeem, en dat is je automatische oplossing.
Ik heb een boel gelezen "Rijden met gevoel" van Mary Wanless.
Dit legt ook uit dat je vaak wel weet dat je iets verkeerd doet, maar dat dit probleem vaak een symptoom is van een ander probleem dat eerst aangepakt moet worden.
Je weet namelijk goed dat je links vastpakt, maar waarom doe je het dan toch. Waarschijnlijk omdat er ergens anders in je houding nog een probleem zit, andere spieren doen hun werk niet, waardoor jouw linkerhand het gevoel heeft dit op te moeten lossen.
Dit is toch iets dat je met een instructeur moet oplossen, en verwacht niet dat je dit er binnen een maandje uit hebt, je zult nog regelmatig terugvallen in het links pakken.
Heel veel succes ermee, ik kan het allemaal niet goed verwoorden, maar ik vond het boek iig erg nuttig.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:49

probeer je paard af en toe eens over zen hals te aaien dan laat je van zelf los heeft bij mij heel goed gewerkt, sucses

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:26

wat ook helpt is links je teugel met maar 1 of 2 vingers vast te pakken; dan ben je automatisch minder sterk aan die kant en let je er ook beter op

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:28

Hoe je het met je armen kunt oplossen weet ik niet ik denk vooral door er continu op te letten, maar das best lastig hè!

Ik heb zoiets ook met mijn benen mijn linker kan ik veel beter aanleggen en lang maken en los van de rechter gebruiken, terwijl als ik de rechter wil gebruiken dan gaat de linker ook mee drijven ofzo, in de rechter heb ik ook veel minder kracht. Erg irritant rechtsom valt mijn paard vooral in draf en galop dus al snel naar binnen. Ik heb ook geen idee hoe ik het moet oplossen Ik probeer het nu met wijken enzo in stap te oefenen om mijn rechterbeen los van het linker te bewegen mjah het helpt (nog) niet echt. Helaas

tinekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:59

probeer op links want contrastelling te vragen dus dat je met je rechts overneemt van je linkerhand. dus niet teveel stellen op links omdat je dan alweer teveel je linkerhand gebruikt. Niet te veel contrastelling maar wel een beetje. probeer het optelossen met 2 handen want in 1 x links veel minder te gebruiken lukt niet. dus linkt iets minder rechts iets meer.