middendraf en galop, nageeflijk........ (en halsstrekken)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicolet90

middendraf en galop, nageeflijk........ (en halsstrekken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 12:11

hoi
in de middendraf, uitgestrekte draf en galop kan ik mijn pony moeilijk nageeflijk/rond houden, als ik hem wel rond houdt, dan strekt hij maar heel weinig (bijna niet te zien).
wat kan ik hier tegen doen?
heeft iemand tips, of hulpmiddelen, od andere trucjes?

ook met het halsstrekken, doet hij zijn neusje naar voren, ipv dat hij zakt tot zijn knieen, dit heeft hij overigens nog nooit echt goed gekunt.
wie heeft er tips?

reageer snel!

EnelyaT

Re: middendraf en galop, nageeflijk........ (en halsstrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:50

Goed je binnenbeen eraan in de galop, en bij de middendraf enzo.. Je moet hem dan 'tegenhouden' en toch middendraf vragen. Maar je moet de goede dosering zien te vinden, dus niet terughouden dat hij niet kán strekken, en ook niet teveel loslaten van voor..

Zo heb ik het tenminste geleerd.. Hoop dat je het begrijpt, het staat er een beetje vaag..

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:54

je moet werken aan een echte nagevelijkheid. Pas als die goed aan de hulpen is en echt nagevelijk kan je pas deze oefeningen verbeteren.

ALs je dit voor elkaar hebt moet je de wending voor de oefening je paardje extra terug zetten op het achterbeen door de schouder ff voor te plaatsten of een stukje de hoek in te wijken. Hierdoor kan je hem ook goed op je zit terug nemen in tempo zodat die in zn pas iets verkort en het verschil groter word. Rij hem dan netjes vanuit deze verzameling van achtere naar vore de ruimte in. Let hierbij er op dat je niet vol op het gas gaat staan maar netjes en geleidelijk wegrijdt en ook op die manier terug rijdt. Begin niet gelijk met een volledige diagonaal maar rij hem tot bv halverwege de bak (tot E of B) en zodat die niet terug op zn voorhand valt.

Succes

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:47

als hij niet wil zakken in je oefeningen, heb ik het idee dat hij eigenlijk nog niet genoeg nageeflijk is. probeer dus eerst daaraan te werken voordat je weer verder gaat met je oefeningen. geef hem tijdens het halsstrekken echt de ruimte om te zakken, maar blijf wel telkens doorvragen met je hand.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:43

ik had dat probleem eerst ook maar met behulp van mn instructrice doet hij het nu niet meer. Ik moest telkens kleine stukjes wegrijden en weer terug. als me pony dan nagevelijk bleef moest ik weer een stukje langer. en zo door. en vergeet niet rustig weg te rijden want het kan ook zijn dat je pony er van schrikt als jij ineens veel been geeft. en met halsstrekken gaat het er juist om dat ie zn neus ook naar voren doet.