mijn pony steigert

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chavello

mijn pony steigert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 08:53

waaraan kan het liggen dat mijn pony zoveel steigert ik kan het nu wel aan als ik er op zit maar ze kan het ook gewoon los doen ...! waarom is dat...??

chavello

Re: mijn pony steigert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 09:00

haaii ik zij net al dat mijn pony veel steigert,het is de afgelopen tijd wel minder .. gewoorden ik zat er een keer op en ze bleef steigeren niets hielp en toen op het hoogst punt dat ze steigerde...heb ik met mijn vuist tussen haar ooren geslagen sinds toen heeft ze nooit meer hoog gesteigerd(ik was daarvoor al een keer met haar achterover gevallen maar daar konden we allebij niks aan doen want haar bene zijn nog niet sterk genoeg (ik heb haar pas ingereden),en toen zakte ze door haar been en daardoor viel ze achterover ik kon er net op tijd afspringen..haha was wel eng )
ik heb er nu een anedr bit inzitte en daardoor is het ook minder geworden..!!
kusje doei

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:05

pijn in de rug, mond, ze kan iets niet begijpen, aangeleerd kunstje, of het is gewoon ongehoorzaamheid. Eerst goed kijken en er zeker van zijn dat het dier NERGENS pijn heeft, maar meestal heb je gauw door als het ongehoorzaamheid is hoor. Zodra ze steigert een keer een flinke brul geven en naar voren schoppen, dus zorgen dat ze voorwaarst blijft ook in je gewone rijden, zolang je maar door rijd heeft ze minder de kans om omhoog te komen, je kan ook proberen op het moment dat ze stijgert je hand iets opzij te brengen (is niet mijn favoriete methode omdat ze dan nog wel eens onderuit gaan, maar het schijnt ook wel eens te werken) dus stelling vragen zodat het dier zijn evenwicht verliest en weer moet zakken. En wat ik zelf wel eens doe als het echt te gevaarlijk word dan geef ik hem een keer een ram tussen ze oren. en dan staan ze meestal gauw weer op de grond.

En als ze bijv: in de bak loopt en stijgert is het denk ik gewoon spelen, mag ik vragen hoe oud ze is?

chavello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 09:11

haai dank je wel voor de info mijn pony is pas drie geworden dus nog een beetje jong om egt sirieus te rijden want ze huppelt liever iin de wei rond haha maar we rijden wel sirieus an daardoor heeft ze meestal verzet een ram tussen de orren werkt egt hea haha ik hebt het ok een keer gedaandaarna heeft ze nooit meer hoog gesteigerd maar over dat pijn dat heeft ze niet meer want ik heb al een nieuw zadel (op maat gemaakt)(das egt duur haha) en een nieuw bit mijn lesgeefster er naar laten kijken (die heeft zelf ook al zoon paard haha) en die zegt dat het gewoon smoesjes zijn maar heel erg bedankt voor de info
ow trouwens leuke pony ... doet de jouwe dat ook steigeren...?

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:19

Oh oke ze is nog jong dus lekker ondeugend en brutaal, maar goed is het inderdaad niet, maar gelukkig word het al minder. Nee die van mij niet, maar ik rijd wel eens jonge dieren die er ook wel eens een handje van hebben, dus gewoon nog TE speels zijn en geen zin hebben om te werken en er onderuit proberen te komen! Succes verder!

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:21

Oh nog iets: pas wel op dat je rustig aan met dr doet he, ze is nog heel jong dus laat het paard ook nog lekker genieten van de jonge jaren, er is tijd zat om te rijden zometeen! Dus rustig beginnen want dat steigeren kan ook een teken zijn dat ze er nog niet klaar voor is.

chavello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 10:36

haaii
ik wou vragen of iemand weet hoe ik en foto van mn pony er bij kan zette ik ben al de heltijd aan het kijken maar het lukt niej
als iemand mij kan helpe viind ik dat heel fijn

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:35

Eerst ff laten nakijken door de dierenarts, en als ze het expres doet, is er maar één mogelijkheid (waar verschillende bokkers het níet mee eens zullen zijn)..
Een klap tussen haar oren.

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:42

ik zou er eens laten nakijken op lichamelijke klachten. Mijn 3 jarige doet dit niet hoor en hij is 3 maanden onder het zadel. Trouwens dat rammer tussen der oren is ook niet goed!! Als je der verkeerd raakt is jammer maar helaas ( als je begrijpt wat ik bedoel)

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:10

het zal wel gewoon ondeugd zijn! En ik geef ook gewoon een klap tussen de oren hoor als het echt link begint te worden en dat hoeft helemaal niet hard, ze reageren er meestal prima op. En uit mijn ervaring werkt het wel. Altijd maar dat lieve gedoe schiet je niks mee op af en toe moet je streng zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:30

Ik ben wel benieuwd hoe Minou het oplost

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 07:56

haha ik heb heel speciale methodes!! Maar dat slaan kan ook verkeerd aflopen, ik ben heel streng tegen mijn paarden maar ik ga niet zomaar slaan. Er kan namelijk wel iets verkeerd zitten, wat wij vanaf de pc niet zomaar als ondeugd kunnen afdoen. Nadat ik het paard zou laten nakijken en er komt niks uit. Pak eens een ei, komt ie omhoog sla dat kapot op zijn hoofd. Effect 1 hij krijgt een klap. Effect 2 hij denkt dat hij bloed omdat het ei langs zijn hoofd loopt.

Het is wel een vies karweitje maar bij mij heeft het altijd gefunctioneerd. Maar voor dat je hieraan begint laat hem ff nakijken want je kan nooit aan de hand van leeftijd bepalen of hetverzet is of ondeugd. Succes!!

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:19

Nou mijn 1 jarige hengst kan ook onwijs steigeren als ik met hem wandel. Ik weet dat hij bij hem gewoon dwarsigheid is en probeerd de baas over me te spelen.
Even flink toesprken en soms een mep verkopen helpt bij hem prima.

Soms loopt hij tijdens het steigeren naar voren en zit ik er bijna onder, dus er is nog veel werk met hem aan de winkel.

beautymaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:14

waarneer gaat je pony steigeren ik hoop toch niet als je aan de teugel wilt rijden want dan zou het het zelfde kunnen zijn alls bij mijn pony en dat is niet zo goed

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:00

Eerst naar mijnalbum.nl gaan, dan de foto`s daar eerst op zetten...
Als je de foto`s daar op hebt, klik je met je rechtermuisknop op de foto en klik je op Eigenschappen. Dan kopieer je het adres. Dus: http:/blablabla
En dan open je een NewTopic bij bokt.nl.
Dan klik je op Img en plak je het adres van je foto daarachter en klik je weer op Img.
Dan staat je foto er op als het goed is.
Probeer het maar een keertje...
Het klinkt heel moeilijk maar is eigenlijk heel makkelijk.

Groetjes en Suc6! XxX [***]