Moeite met netjes aangalloperen op links!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Moeite met netjes aangalloperen op links!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 14:45

Als ik op de linkerhand aangallopeer gaat dit niet netjes. Ik ga altijd eerst netjes zitten en geef dan rustig been voor de galop. Ze geeft dan een snuif, gooit dr hoofd er een beetje uit en springt dan aan! het is dus geen vloeiende beweging, ik krijg haar wel weer meer bij elkaar als ik dan doorgallopeer maar op de een of andere manier voelt deze galop ook een stuk minder fijn aan! Beetje bonkig! En ze wordt er heet van. terwijl als ik op de rechterhand aangallopeer dan blijft juist dr koppie netjes omlaag en voelt het heel vloeiend en soepel.
Hoe kan ik dit verbeteren???

MarijkeBun

Re: Moeite met netjes aangalloperen op links!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:28

ja paard heeft denk ik moeite om het linkerachterbeen te actieveren. je moet zorgen dat ze vlugger en sterker op dat achterbeen wordt.
(of misschien houdt jij je linkerhand iets vaster?)

als je op de volte linksom rijd, dan je binnenteugel iets van de hals en breng je hand iets naar voren richting mond (wel in contacthouden) geef met jou linkerbeen been, zodat je paard het achterbeen meer moet actieveren. waarom die hand naar voren? als je je hand naar je toe haald, dan geef je je paard niet de ruimte om het achterbeen naar voren te plaatsen, dus rijd je met de handrem erop.
zorg dus ook in de overgang naar de galop, dat je niet je linkerhand vast zet.

rijd zoizo altijd veel overgangen en tempo wisselingen. op deze manier maak je je paard fijner aan de hulpen en sterker op het achterbeen.

succes