Nu heeft hij al weer door dat als ik erop zit dat het niet zo werkt. Ik heb hem in stap en draf nu ook lekker aan het lopen en dat gaat allemaal goed enzo. Maar nu de galop.
Bij die eigenaar mag hij altijd keihard crossen, of het nou buiten of in de bak is. Nu heeft hij dat bij mij ook altijd geprobeerd, al is hij al een stuk rustiger geworden.
Het probleem is eigenlijk aangalopperen, misschien geef ik de hulpen wel niet duidelijk genoeg voor hem, want het lijkt mij dat hij het diep van binnen nog wel ergens moet weten wat de echte hulpen zijn voor aangalopperen, want ooit heeft hij namelijk Z2 dressuur gelopen.

Als ik de hulpen geef gaat hij heel gestresst hard proberen te draven en lijkt het alsof hij het niet begrijpt. Als ik dan met mijn stem de hulpen ondersteun galoppeert hij wel aan, maar ik wil hem vanuit een rustige, ontspannen draf kunnen laten aangalopperen in een rustige galop en niet alleen met mijn stem, want vanuit een stressige draf kan het nooit goed gaan.
Ik heb hem meestal wel op een volte aan het draven als ik ga aangalopperen, om hem rustiger te houden. Als hij rustig is pak ik er steeds is een lange zijde bij, maar ik galoppeer nog vooral op de volte.
Hebben jullie nog tips?
En nee ik heb nog geen les, maar dat ben ik wel van plan. Al zijn er op dit moment nog geen instructrices hier op stal waar ik priveles van zou willen, de goeie zijn volgens mij allemaal weg.
Er is op zaterdag wel een pensionles van de manege eigenaresse (maar privelessen voor een half uur van haar zijn geloof ik 40/50 euro en dat vind ik een beetje teveel van het goede), maar meestal moet ik werken. Dus ik moet maar eens een oplossing vinden daarvoor, maar ben het zeker van plan hoor. Maar daarom ook maar hier wat tips gevraagd.