Pony trekt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Pony trekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 16:44

hoiiii
ik heb een hele lieve pony, maar voordat ik op vakantie ging trok hij helemaal niet ( reed hem toen 2 weken )en nu ik terug ben trekt hij en wilt hij z'n hoofd naar beneden doen. Niet om in te buigen maar gewoon om lange teugel te krijgen. Er hebben in de tijd dat ik weg was zover ik weet af en toe mensen op gereden ( hij is nog niet officieel van mij ) Maar hoe kan ik voorkomen dat hij weer gaat trekken ? En zou het ana mij kunnen liggen, ik rij trouwens niet met te korte teugels ofzo.
Alvast bedankt.
-x- Marijke

Renate12

Re: Pony trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:48

ik denk dat die mensen in je vakantie met te lange teugels hebben gereden waardroor je pony denkt dat hij telkens zijn hals mag strekken.
geef hem dus een tikje als hij zijn hoofd weer naar voren trekt. zorg ervoor dat je zelf stevig in je zadel zit, laat je niet voorover trekken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:23

Je niet omver laten trekken en goed been geven als hij trekt (of een tikje met de zweep, net wat je zelf prettig vindt)

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:57

Ja , zeker niet omver laten trekken .
En als h'm trekt nog meer doorrijden zodat je hem zeker niet zijn zin geeft
En soms een tikje ja

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:00

hey. ik had ook een pony die heel erg trekte. mijn instructrise zei dat ik toen, als mn pony weer ging trekken, dat ik hem dan in z'n beuk moest knijpen met m'n benen. en dat hielp.

groetjes elena

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:01

ik bedoel ik z'n buik

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:46

Als hij dat doet--> Drijven. Doet ie het dan nog een keer--> Nog een keer drijven. Doet ie het nog een keer--> TIK !

En je moet ook echt consequent blijven, dus niet dat ie het de ene keer wel mag en de andere keer niet..

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:55

ik had het ook met mijn verzorgpony. wij dachten toen dat het aan het bit lag, omdat ze pijn leek te hebben en zijn bitloos gaan rijden. dat werkte perfect. maar ik ga er van uit dat dat bij jou niet zo is, dus dan zou ik hetzelfde zeggen: drijven, drijven, tik. en streng en consequent blijven.