benen verkeerd..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daf100

benen verkeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:10

hallo allemaal,

ik heb er nu al een tijdje last van dat ik niet goed aan kan drijven met mijn benen, ze zeggen dat je je benen aan moet drukken zodra je in het zedel zit onder het lichtrijden, maar bij mij druk ik mijn benen aan als ik weer omhoog ga

als ik het dan probeer hoed te doen lukt dat ook niet dus ik denk dat het licht aan mijn houding ofzo hebben jullie enig idee?

groetjes Daphne ps. ik rij nu bijna vier jaar...

_Nann_

Re: benen verkeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:13

je benen kunnen nooit helemala stil zijn, niet als je lichtrijd, en ook niet als je doorzit, want je moet "mee "zijn met je paard, ben je dat niet dan belemmer je zijn bewegingen, ga veel zonder zadel/beugels ridjen, voel je paard zijn bewegingen aan, en dan leer je op het juiste moment te drijven....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:21

Ga dan eens doorzitten, liefst zonder beugels...

Best knap eigenlijk om als je gaat staan (tijdens lichtrijden) om gelijk aan te drijven

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 13:00

ik denk ook dat je eens moet doorzitten!
en anders moet je je benen eens heeeeel stil houden(ik weet het het is moeilijk )
want mijn pony reageerde ook niet egt meer op m'n been.
maar nu ik me benen heel stil heb en alleeen aan duw wanneer het egt nodig is gaat het een stuk beter!!

daf100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 17:25

oke ik ga wel wat vaker doorzitten enuh ik wist niet hoe ik dat uit moest leggen van dat aandrijven waarneer ik weer omhoog ga dus ik heb het zo maar opgeschreven haha

groetjes daphne

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:21

Misschien moet je wat meer je knieen aan het zadel houden en meer vanuit je knie gaan lichtrijden. Ga ook eens lichtrijden zonder beugels. Heb je je onderbenen ook niet te ver naar voren liggen?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:52

superwoman schreef:
Ga dan eens doorzitten, liefst zonder beugels...

Best knap eigenlijk om als je gaat staan (tijdens lichtrijden) om gelijk aan te drijven

Sorry, die laatste opmerking begrijp ik niet helemaal Waarom zou je niet kunnen drijven als je gaat staan?

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:50

Misschien kun jij het wel, maar ik denk dat de meesten van ons dan naar voren kukelen! Als je gaat staan dan strek je je been en druk je je hak uit, het is voor de meesten denk ik heel moeilijk om dan je kuit te spannen en aan te drijven. Ik drijf ook altijd als ik zit. Het heeft te maken met je houding en zit, die zijn gewoon nog niet op orde, dus daar moet je nog aan werken. Je knijpt nog teveel met je benen, terwijl je die ontspannen moet laten hangen, denk ik.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 23:05

ik drijf meestal ook als ik omhoog ga bij het lichrijden ps: ik drijf niet altijd bij elke pas hoor

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 23:07

Ik heb dat als ik veel moet drijven me knie opga trekken,, wat dus niet goed is,, probeer het op te lossen met veel zonder beugels rijden gaat al stuk beter! maar is moeilijk weer af te leren!

Lientje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:09

Zelfde probleem hier. Ik heb altijd van die wiebelbeentjes onder het lichtrijden. Maar ik rijd dan op een reus van een paard (1.74) die ook enorm hoog opgooit met draven. Doorzitten op hem? No way!! En zonder beugels durf ik met hem al helemaal niet aan. Op wat kleinere paarden en pony's gaat het wel beter met die wiebelbeentjes. Irrittant hoor, van die zwabberende benen. Ben nogal kritisch tegen mezelf...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:29

Quirinake schreef:
ik drijf meestal ook als ik omhoog ga bij het lichrijden ps: ik drijf niet altijd bij elke pas hoor

Ik ook