Beweging = verzorgmeisjes of beter vastroesten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkewilook

Beweging = verzorgmeisjes of beter vastroesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 10:33

Hallo,

ik heb 2 welshponies van 13 en 20, ik heb er zelf op leren rijden en heb ze nog. Ik heb zelf niet veel tijd om te rijden(baby van 5 mnd oud) en heb ze nu vooral als 'kijk'hobby (erger erger).

Nou zijn er deze week 3 verzorgmeiden aan komen fietsen+/- 13, die aaah asteblieft wat zijn ze lief mooi, ze GRAAAG willen verzorgen en ik ben slecht in nee zeggen.

Maar ze hebben werkelijk de penny nog niet eens gelezen !
owww, is dat grijze spul huidvet? dacht dat het stof was....
ok ze kunnen ovaaltjes in de bak rijden in stap, draf en galop omdat ik werkelijk supermakke ponies heb en er waarschijnlijk niets mis gaat.

(ondanks waslijnteugels, hakken omhoog, geen cap, kunnen niet zitten in zadel tijdens galop, oefenen nog met lichtrijden, etc etc) cap zouden ze volgende keer meenemen.

de ponies staan 6 km verderop, en ik kan er dus niet bij gaan staan.

Maar wat zouden jullie doen?

ponies mooi laten staan in de wei? of toch door die meiden laten verzorgen= borstelen en 'rijden' omdat beweging goed is?

Bi0n_Tiffiej

Re: Beweging = verzorgmeisjes of beter vastroesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:39

ik zou het eerst aankijken...Als jij het goed vind gaan zeker laten verzorgen..Als het niet goed gaat dan moet je dat gewoon eerlijk zeggen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:42

Je kunt ze sowieso wel laten borstelen, daar zijn die meiden waarschijnlijk blij mee en de pony's vinden wat extra aandacht waarschijnlijk ook wel gezellig. Voor het rijden zou ik de afspraak maken dat ze mogen rijden als ze les nemen van een instructeur die ik heb uitgekozen. En dat ze het heel erg rustig op moeten bouwen want ik neem aan dat ze even stil hebben gestaan. Voor het begin zou ik ook afspreken dat ze alleen rijden als jij er bij bent (3x in de week ofzo moet toch wel even kunnen)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:41

Verzorgen kan zowiezo wel, maar rijden zou ik niet laten doen, stel dat ze eraf vallen ofzo en wat breken, jij bent er niet bij. Een en al drama waarschijnlijk.

Just_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:50

Een beetje borstelen enzo kan geen kwaad, maar rijden zou ik ook nog niet doen. Gewoon in het begin zorgen dat je erbij bent, en als het allemaal goed gaat kunnen ze ook wel alleen.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:55

Qimm schreef:
Verzorgen kan zowiezo wel, maar rijden zou ik niet laten doen, stel dat ze eraf vallen ofzo en wat breken, jij bent er niet bij. Een en al drama waarschijnlijk.

Idd. Helemaal mee eens.
Zo als jij het omschrijft zijn die meiden pas begonnen met rijden óf hebben ze slecht les gehad.
Dat doet je pony's ook geen goed. Laat ze eerst gewoon alleen verzorgen, en daarna, als ze beter worden in het rijden, laten rijden onder begeleiding.

ikkewilook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 12:17

beter worden? ze hebben geen manege les what so ever, daarom is de 'honger' naar een verzorg beestje zo groot denk ik. Betre met rijden moeten ze dus ergens(op mijn ponies??)leren.

ikkewilook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 12:19

ik ken hier trouwen geen instructeur noch dat ik er t geld voor heb om les te betalen & heb geen trailer. dus les zit er niet echt in.

Ben al zielsgelukig dat ik m'n ponies nog heb

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:22

Aangezien het jouw pony's zijn, ben jij volgens mij verantwoordelijk als er wat met de meisjes gebeurt. Gezien het feit dat ze nog nauwelijks kunnen rijden lijkt het mij niet verantwoordelijk om ze alleen met je pony's te laten, hoe graag ze het ook willen.

Misschien kan je ze één keer in de week laten lessen, dat ze zelf op zoek mogen naar een instructrice?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:59

ikkewilook schreef:
ik ken hier trouwen geen instructeur noch dat ik er t geld voor heb om les te betalen & heb geen trailer. dus les zit er niet echt in.

Ben al zielsgelukig dat ik m'n ponies nog heb

Ik bedoelde ook dat ze dan zelf les moeten betalen maar dat jij de instructeur kiest zodat ze niet aankomen met een meisje wat zelf nauwelijks kan rijden ofzo

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:06

Wel laten verzorgen (poetsen, beetje wandelen etc) maar NIET laten rijden. Echt onverantwoordelijk. Moeten ze maar eerst paar lesjes nemen, met een cap!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:07

ik zou ze niet alleen laten rijden wie weet wat er gebeurt het zijn en blijven gelukkig jou pony's als er wat gebeurt zoals er al eerder gezegt werd jij bent verantwoordelijk en zal de schade moeten betalen

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:35

ik zou ze niet laten rijden.
Als je toch verzorgers wilt...kijk dan op marktplaats ofzo...genoeg die zich aanbieden!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:29

Zou het niet doen, omdat je de boel niet altijd in de gaten kan houden, voor hetzelfde gaan ze alleen verzorgen en gaan ze stiekem rijden, want zulke kinderen heb je er zeker tussenzitten. Kijk rustig verder naar een betrouwbaar verzorgertje wat iig de basis onder de knie heeft

Pinot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:47

poetsen zou ik wel doen maar als je er niet bij kan zijn zou ik ze niet laten rijden, je weet nooit wat er kan gebeuren het zijn wel dieren

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:13

ik ga met urielle mee!
je kan ze laten poesten enzo... leuk
maar als ze dan "al wat" kunnen rijden is het beter dat ze vastzitten, en leren rijden! al dat gebonk is op den duur ook niet gezond!
en eigelijk alsssss ze zo graaag en alstublieefff willen verzorgen, zouden ze (als ik zou zijn) er alles voor over hebben INCL les!
het hoeft geen 25€ in een uur te zijn
ik heb les gekregen van een man (niemand van gehoord)
vriend van ... via via
en we moesten 5€ per uur ik was van (vorig wedstrijd 15de) naar (na les) naar 5de gegaan!!!! juist hetzelfde gedaan!

dus ze leren er wel van!!
eventueel zelf les geven? al is het een half uurtje! beetje zeggen wat ze moeten doen, half uurtje kijken en hun een half uurtje zelf laten rijden?
mischien een optie...
of gewoon laten poetsen wat longeren....
zou ik ook al content mee zijn! (als ik in hun plaats was)
(eventueel een paardenencylopedie laten kopen ) haha

veel sucses

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:48

Denk wat het beste voor de pony's is... als ze er over een tijdje beter uitzien oké (en van binnen!)
maar als ze er slechter uit gaan zien zou ik zeggen ho1 dit gaat mis