Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mii_ft_Josca schreef:Ik heb een klein probleempje, als ik mn paard naar stal wil nemen, gaat ze altijd draven, ik laat haar dan een klein volte om me heen draven, zodat ze wel moet gaan stappen, als ik haar laat draven gaat ze bokken. Dat mini voltetje is wel een oplossing, maar ik wil gewoon niet meer dat ze dat doet.
Kan iemand me helpen?
Kus Miranda

M3isSi3j schreef:volgens mij bedoeld ze als ze na het rijden terug naar stal loopt vanaf de spuitplaats, poetsplaats, bak or whatever..
Neem een springzweepje mee en hou deze voor zn hoofd, gaat die draven tik je hem op zn neus of borst. Hou hem kort vast (teugels dicht bij het bit) en zit vervolgens je elleboog in zn hals zodat je hem vanaf je af laat lopen.
Elke pas die je paardje voor jou gevoel te hard gaat zet je hem stil, staat die braaf stil beloon je hem en stap je weer weg. Loop op die manie rnaar stal toe, zet hem in zn box en pak hem er gelij kweer uit en doe dit een paar keer. Op die manier leert die dat die niet gelijk klaar is als die zn stal in gaat en gewoon rustig terug oet lopen!
Scuces

En het hoofdstel van mn Ex (overleden) pony past ze onmogelijk 
johnnie schreef:M3isSi3j schreef:volgens mij bedoeld ze als ze na het rijden terug naar stal loopt vanaf de spuitplaats, poetsplaats, bak or whatever..
Neem een springzweepje mee en hou deze voor zn hoofd, gaat die draven tik je hem op zn neus of borst. Hou hem kort vast (teugels dicht bij het bit) en zit vervolgens je elleboog in zn hals zodat je hem vanaf je af laat lopen.
Elke pas die je paardje voor jou gevoel te hard gaat zet je hem stil, staat die braaf stil beloon je hem en stap je weer weg. Loop op die manie rnaar stal toe, zet hem in zn box en pak hem er gelij kweer uit en doe dit een paar keer. Op die manier leert die dat die niet gelijk klaar is als die zn stal in gaat en gewoon rustig terug oet lopen!
Scuces
dus bij deze is dat rechtgezet.