Zweet me te pletter :o

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malika

Zweet me te pletter :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:47

Hey!

Ik heb een beetje een probleem: elke keer als ik rijd zweet ik met te pletter ! Niet omdat ik me te warm kleed ofzo, ik denk dat ik gewoon te veel moeite doe en te veel drijf. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik rijd op manegepaarden, dus ik kan niet een paardje gaan trainen zodat ie minder hulpen nodig heeft ofzo.

Ik hoop dat jullie raad weten.

PS: sorry voor dit een beetje 'onsmakelijk' onderwerp

Duhelo

Re: Zweet me te pletter :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:59

kleren aandoen die geen zweetplekken tonen.
op voorhand goede deo(stick gebruiken)
en evrder proberen in het eerste kwartier het paard voor het been maken.
dus been = reactie, geen reactie = ferme tik met de zweep.
en dat lukt op manegepaarden,ik heb een tijd met een manegepaard gereden, die errug sloom was, Maar las ik er een kwartier opzat vloog ze voor het been en kwam ze netjes nageeflijk.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:10

Kan gewoon aan jezelf liggen, sommige mensen zweten sneller dan andere. Ik ben ook een zweter en zweer bij Syneo 5. Dat is een soort deo die haal je bij de drogist. Klein flesje kost € 20,-, maar werkt wel 58 dagen!! Echt. als ik het niet gebruik, zweet ik als een otter en met Syneo 5, kan ik sporten, zwemmen, douchen noem maar op. Werkt echt heel goed. En ze geven nog niet goed geld terug garantie ook. Succes!!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:38

Denk toch dat je wat minder hard moet drijven dan...als je een paar keer heel consequent bent, zal zelfs een manege paard binnen 10 minuten aan het been vooruit vliegen!
Dus als je aan het stappen bent, geef been en als het paard niet luistert een mep dat ie aan de andere kant van de manege staat! (Echt wegracet dus he) Dan terugnemen, en weer gaan stappen en precies hetzelfde, 1 x been, niet luisteren...mep! Totdat hij naar het been luisterd! Dus niet als je aan wil draven, paard luisterd niet naar been, tik met de zweep, o hij draaft, fijn , klaar...maar weer terug naar de stap en testen of die er wat van geleerd heeft! Succes

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:28

Zweten is een natuurlijk proces. De een zweet meer en sneller als een ander. Zweten heeft een belangrijke lichaamsfunktie. Als je die blokkeert, met middeltjes, dan kun je hele andere problemen krijgen.

Als ik paardrij en afstap, dan komt het water ook tevoorschijn. Ik heb dat ook met hardlopen, wielrennen, bergen beklimmen, kracht training, roeitraining, tillen, heggen snoeien enz. Snel douchen, in bad en schone kleding aan.

Je kan zweten beinvloeden met je ademhaling, er kan een component bijkomen van je zenuwgestel. De een wind zich eerder op, eerder emotioneel, eerder gevoelig, eerder last van warmte, kleding enz.
Het is misschien niet leuk om te zweten, het is niet ongezond. Het zweten kan op den duur ook minder worden (leeftijd, hormonen).

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:34

Volgens mij ligt het zweten niet aan dat jij TE veel doet, denk ik hoor.
Ik bedoel ik zie superveel mensen die zweten tijdens het rijden, ook de mensen die gewoon goed en netjes rijden
Ik denk ook dat het idd aan jezelf ligt, de een zweet sneller dan de ander, maar ja aan de andere kant wie zweet er niet als die aan het sporten is? Bijna iedereen toch.

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:42

Ik heb er ook heel erg last van, zeker als het wat warmer is, dan zweet ik me na een kwartier al rot en na een uur stap ik af met een knalrode kop en dikke zweetplekken. Ik vind het ook heel vervelend, maar ik heb ook al vanalles geprobeerd kwa deo's enzo. Alleen het helpt niet!, dus heb ik het nu maar geaccepteerd, thuis lekker douchen en je bent weer fris. En volgens mij ga je alleen maar meer zweten als je de hele tijd aan denkt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:53

wat er bij mij ook helpt, is verse kleding mee te nemen.
ik doe op mijn gemakje de paarden, en voor ik dan het huis binnen ga, of iets ga drinken doe ik vlug een ander truitje en broek aan, indien mogelijk gooi ik wat water op mijn gezicht en hals.
zo ben je ineens van die strakke rijbroek verlost, stink je minder (zweet kruipt in je kleren, en als je op het gemak je paard naverzorgt, tegen dat je kleren wisselt ben je gestopt met zweten, en als je dan een nat washandje hebt zit je helemaal goed (of babydoekjes)
vers truitje aan, en hoppa, je kunt er weer even tegen

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:30

Jamy schreef:
Volgens mij ligt het zweten niet aan dat jij TE veel doet, denk ik hoor.
Ik bedoel ik zie superveel mensen die zweten tijdens het rijden, ook de mensen die gewoon goed en netjes rijden
Ik denk ook dat het idd aan jezelf ligt, de een zweet sneller dan de ander, maar ja aan de andere kant wie zweet er niet als die aan het sporten is? Bijna iedereen toch.

idd