Aangezien de pony echt een erg leuk dier is om te zien en ook kan sjouwen als een tierelier (hackney!), aan mij nu de schone taak om deze 'cross'-pony om te toveren in een dier dat ook netjes in de bak kan lopen. We zijn al even bezig en hij gaat zeker vooruit! Het probleem waar ik echter tegenaan loop is dat hij geen/heel moeilijk een constant tempo aan kan houden. Met name in draf. Hij kan erg heethoofderig gaan doen (wederom; hackney!) en dan flink boven zijn tempo gaan lopen. Als ik hem dan opvang en wat terugrij gaat dat even goed, maar daarna gaat hij weer op zijn eigen 'ongecontroleerde' tempo lopen. De galop is tot nu toe drama, dat is dus echt té ongecontroleerd voor woorden haha...
Ik heb al geprobeerd om veel overgangen met hem te rijden, aan het werk te zetten dmv wat 'simpele' oefeningen te rijden enz. Het rijden van de overgangen en vooral het schakelen in de draf pakt tot nu toe goed uit (lees: hij begrijpt het steeds beter), alleen het punt waar ik dus op haak is dat zijn basistempo in draf veel te hoog ligt. Denk aan ongecontroleerd heethoofdgedrag
Hij is verder hartstikke lief en een schat van een pony die het zeker allemaal niet vervelend bedoelt.Iemand nog tips om deze stoere ruin wat gecontroleerder te krijgen in draf?
) heeft alleen het juiste basistempo niet te pakken...

Moeilijk soms om het goed te omschrijven