Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

!
!
Wat wel fijn is dat ze de volgende dag na concours heel rustig is
!
!
.. In het dressuur rijden in ze op 'de pinken' te rijden.Heel fijn mondje.Maar in het springen is het gewoon een vuurvreter..Heb volgende week les van iemand die zelf internationaal heeft gesprongen, ben benieuwd wat hij er van zegt..Zal eens wat vaker met haar springen..bv eerst gewoon dressuur rijden en dan paar kleine sprongetjes maken..Misschien dat ze dan wat minder enthousiast wordt..Omdat het dan gewoner wordt voor haar..Naja is maar een probeersel
!
)
Bij wie ga je trainen?
; als je paard de hoogte aankan, laat haar dan lekker doorgalloperen! Ik heb les gehad ooit van Stefanie Luning (profi) en die was er ook voorstander van om niet teveel tegen te houden. Begin gewoon met een simpel lijntje en gallopeer dan maar een galopsprong minder ertussen. Laat het haar zelf uitzoeken, na een tijdje zal ze zich minder gaan opfokken en rustiger worden.
Wees iig blij dat je zo'n fel springpaardje hebt!! 
Welliswaar wel met een pessoabit maar de optie was er.... Daarvoor kon ik alleen kiezen in vooruit of hard vooruit in de afstanden.
annegti schreef:
Op een grote volte zet je drie hindernissen neer een paar meter binnen de hoefslag. Niet hoog, 60-70 cm is hoog zat. Vervolgens ga je springen waarbij je er steeds 1 overslaat. Zelf rustig blijven zitten en wachten tot de sprong bij je is. Doordat je steeds om een andere hindernis heen komt uit de bocht ging die van mij uiteindelijk steeds minder rennen en kwam hoe langer hoe meer op het achterbeen.