vaste spier in rechtse kant

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissVanna

vaste spier in rechtse kant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:13

Hey ik ben bij een vriendin aan het slapen en die heeft een pony en ze wouw effe wat vragen over een spier.

: nou mijn pony die heeft aan de rechterkant een helehoop met spieren vast.
achter de kaak.

hij loopt ook vaak teugel kreupel door mijn sterke rechterhand,
en neemt dan niet de teugel aan.
Kunnen jullie mij wat tips geven ?????

groetjes anne BedAnKT !¡¡¡!!!

M3isSi3j

Re: vaste spier in rechtse kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:04

Wat je moet doen is rechtrichten!!

Laat je rechter teugel eens helemaal los.. dat je gewoon bijna geen contact meer hebt en hou je linkerteugel netjes op maat. Vervolgens ga je op je binnehoefslag rijden en maak je heel veel overgangen, schijnovergagen en figuren door middel van je been en zithulpen. Op die manier zal die op zn eigen benen moeten gaat lopen en zal die de linkerteugel accepteren en de rechterteugel los laten.

ER zti een grote kans in dat dei rechtsom contra gesteld loopt (kijkt naar links toe) Als dit het geval is laat je hem lekker zo lopen. DOe netjes je rechterhand van de hals maar verander NIET de aanleuning. Probeer vervolgens met je rechterbeen je paardje naar je linker teugel toe te drijven zodat die rond word om je rechterbeen heen. Dit kan je doen door veel overgangen te rijden of een stapje op zij te zetten voor je rechterbeen.

Linksom moet je zorgen dat je hem niet helemaal dubbelvouwd maar probeer eens daar die contra stelling te rijden en daarme een stapje voor je rechterbeen naar binnen toe te wijken. Op die manier zal die je hand gaan accepteren en los worden in zn rug.

Als die goed is rechtgericht en los komt in zn rug zal je voelen dat je aanleuning verbeterd (hij word nagevelijk en gaat dus aan de teugel lopen..) Als je aanleuning verbeter kan je nog verder door werken aan het balans van je paardje en hem later zelfs door sluiten tot de verzameling.

Succes

sharonaollie

Re: vaste spier in rechtse kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:15

Meer rijden met je buiten teugel.
met je binnenteugel vraag je lichte stelling.
Verder ben ik het met M3isSi3j eens