rijden met pony...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

rijden met pony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 19:08

Als ik rij met een pony waarbij mijn voeten onder de buik komen, dan heb ik de gewoonte om mijn hielen op te trekken tijdens het been geven.
Met een paard heb ik dat niet.
Als ik mijn hielen omlaag druk tijdens het rijden met een pony dan kan ik lijk niet been geven. Ik weet niet hoe het komt, maar het lukt me niet. De pony is ook wat aan de magere kant, het komt misschien daardoor.
Heeft er iemand een tip voor me om been te geven tijdens het rijden met een pony?

esziiY

Re: rijden met pony...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:32

Misschien toch je beugels wat langer maken. Of je bent gewoon uit de pony gegroeit

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:56

Dat probleem hem ik ook altijd! Als je wat korter gaat zitten komen je benen iets verder terug te liggen waardoor je beter bij de buik aansluit. Verder kan je zwanehals spoortjes omdoen, maar hier zou ik niet aan beginnen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:51

hoi Inèske,

Het probleem wat jij beschrijft heb ik ook. Ik rijd een pony van 1.45 en een paardje van 1.60. Maar nu trek ik zobiezo mijn benen wat op , dus ik ben nu met wat langere beugels gaan rijden en ik probeer er zelf heel erg op te letten. Maar met de pony rijd ik ook met wat kortere beugels dan op het paard. Ik ben overgrens niet uit de pony gegroeid, maar heb gewoon wat lange benen haha.
Misschien kan jij dat ook proberen? Beugels een gaatje korter? Ik weet niet of je al met kortere beugels rijd? Want als ik de gaatjes een gaatje langer doe op de pony, dan heb ikook het idee dat ik geen been kan geven hahaa Ik rijd trouwens niet met TE korte beugels, maar wel met korte beugels...

Succes

Lianne

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:51

Liedje schreef:
hoi Inèske,

Het probleem wat jij beschrijft heb ik ook. Ik rijd een pony van 1.45 en een paardje van 1.60. Maar nu trek ik zobiezo mijn benen wat op , dus ik ben nu met wat langere beugels gaan rijden en ik probeer er zelf heel erg op te letten. Maar met de pony rijd ik ook met wat kortere beugels dan op het paard. Ik ben overgrens niet uit de pony gegroeid, maar heb gewoon wat lange benen haha.
Misschien kan jij dat ook proberen? Beugels een gaatje korter? Ik weet niet of je al met kortere beugels rijd? Want als ik de gaatjes een gaatje langer doe op de pony, dan heb ikook het idee dat ik geen been kan geven hahaa Ik rijd trouwens niet met TE korte beugels, maar wel met korte beugels...

Succes

Lianne

Dat heeft denk ik niet zoveel nut, want dan raak je je beugels kwijt en dan ga je je klemmen aan het zadel met je hielen.
En dus trek je ze omhoog.
Ik denk dat het gewoon een kwestie van oefenen is .

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:26

Bij mij werkt het dus wel.... Als je gewoon je hakken naar beneden doet dan raak je je beugels niet kwijt en ik heb mijn beugels niet te kort, maar wel korter dan op het paard.