Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Tuhan schreef:Superwomen, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Mijn pony had erg veel moeite met binnenstelling geven en toch door behulp van longeren is hij beter gaan loslaten en meer ontspannen gaan lopen, omdat je zo het probleem duidelijk zag. Ik heb dit gedaan dooor mijn longeerlijn inderdaad door de binnenste bitring naar mijn longeersingel te doen en heel zachtjes aan te vragen en voorwaartst te houden, hij vond het moeilijk maar uit eindelijk ging het en loopt hij nu met rijden ook beter.
Tuhan schreef:dat is zo, maar je weet natuurlijk niet of het een rij probleem is, of dat het paard/pony losser en soepeler moet worden. Ik ben zo ie zo een voorstander van rijden en longeren met elkaar af te wisselen.
eliaan schreef:Mss weten sommigen het nog, maar een poos(je) geleden viel er met mijn pony niet veel te longeren, dit gaat nu opzich prima, ze loopt braaf en ontspannen, nu heb ik alleen nog 1 probleempje, haar stelling is namelijk naar buiten i.p.v. naar binnen...