Mijn hakken tijdens het rijden te veel naar binnen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Mijn hakken tijdens het rijden te veel naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 18:37

Zoals de titel van dit topic al zegt: ik heb mijn hakken tijdens het rijden te veel naar binnen. Dus de neuzen van mij schoenen naar buiten.
Om een of andere reden vind ik het moeilijk om mijn voeten gewoon normaal te houden. Ik rij nu met jophurs en chaps.
Ik probeer ook wel tijdens het rijden mijn hakken naar buiten te duwen en mijn neuzen naar binnen maar wel zodat ik mijn hakken naar beneden houd ,maar als ik er even niet helemaal aan denk heb ik mijn voeten toch weer verkeerd.

Heeft iemand tips zodat ik mijn voeten weer normaal kan houden tijdens het rijden?

fransheijs

Re: Mijn hakken tijdens het rijden te veel naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:41

Niet voorzien van O-benen

Ik weet wel een goeie tip: Pak twee spoorriempjes en bindt je beugels vast aan je singel!

Het kost wat kracht en een hoop spierpijn maar uiteindelijk heb je er profijt van!

Off topic[nog een trukje, pak een losse dekensingel doe die om je bovenarmen achter je rug langs. Zo leer je je rug recht te houden met je ellebogen langs je lichaam en je borst naar voren]

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 18:56

ow ja ik rij gewoon bij een manege dus ik kan niets met het paard zelf doen zegt maar

maar fransheijs je eerste tip is goed ik zal er op letten

meer mensen met tips?

Kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:56

Ik heb altijd geleerd mijn dikke teen naar boven te houden. Het klinkt ongelooflijk dom, maar eigenlijk is je (/mijn) neus van je/mijn voet dan goed naar binnen gedraaid en is de hak naar beneden... Mogelijk probleempje: benen kunnen eventueel te ver naar voren 'kruipen'...
Maar bij mij werkte dit wel

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:32

Je gaat zitten, doet je voeten uit de beugels (evt 1 voor 1), ontspant je spieren, en doet dan je been iets omhoog en naar achter (snap je?), dan tegen het zadel, en doe je 'm weer naar voren. Dan tenen optillen, en dan blijven je voeten waarsch. goed, en zit je beter

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 18:34

bedankt voor de tips ! ik heb morgen weer les dus dan ga ik de tips eens uitvoeren

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 18:41

nog meer mensen met tips. Hoe meer tips hoe beter. Ik kan ze wel gebruiken

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:49

Als je tenen naar buiten wijzen, betekend dat meestal dat je op de achterkant van je dijen zit. Het is onmogelijk om je tenen naar binnen te draaien zonder last van je knieen te krijgen, je knieen zijn niet gemaakt op te draaien. Dus wat je moet veranderen is niet de stand van je voeten, maar je hele beenligging! Doe je beugels uit, til je been van het zadel af en iets naar achter. Dan draai je je hele been, vanuit de heup, naar binnen toe. Vervolgens je been weer tegen het zadel en naar voren laten schuiven. Als het goed is wijzen je tenen nu naar voren! Je zult het waarschijnlijk eerst wel 100 x moeten doen, maar op een gegeven moment zal het haast vanzelf goed gaan en blijf je goed zitten!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 19:22

heey goeie tip ik ga er de volgende keer zeker op letten