Hengstentandjes komen door?? Rubberen bitje helpt dat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Hengstentandjes komen door?? Rubberen bitje helpt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 20:48

Ik heb even een vraagje.. Dat bij jullie de hengstentanden door kwamen daar veel last mee gehad??? Zo ja wat deden jullie ertegen... Iemand enige ervaring of een rubberen bit daar tegen helpt???
Zit te twijfelen om daar tijdelijk mee te gaan rijden.. Alvast bedankt voor de reactie's

Katja

Re: Hengstentandjes komen door?? Rubberen bitje helpt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:22

Die tanden zitten wat betreft het bit uit de weg. Ik heb er in de praktijk nooit last mee gehad.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 22:28

en kwa gevoeligheid met het tandvlees dan.. Helpt rubber bit daar goed tegen ?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:42

Waar is het tandvlees gevoelig?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:48

ik zou eerst eens een tandarts laten komen en kijken wat die zegt je kan een rubber bit pakken ja maar of hij daar mee geholpen is aan zijn tanden, ik raad het je aan om een tandarts te laten kijken zolang als hij nog wisselt zeker 2 x per jaar die van mij is afgelopen vrijdag geweest mijn paard had best veel haken en was ook aan het wisselen nu bleek dat de doppen(melktanden) niet los wilde laten en de onderste tanden zich dan een andere uitweg gaan zoeken ik raad het je echt aan

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 07:53

Hej, ik ben een hengst aan het inrijden. Die was heeel erg braaf, behalve als ik hem naar rechts wilde sturen, dan schoot ie ineens weg. Het leek een schrikreactie, dus ik heb zijn mond eerst maar eens nagekeken. Hij had twee grote wolfstanden. Tandarts erbij gehad, en volgens hem had ie daar veel last van. Ze zijn eruit gehaald en het probleem is weg! Mijn eigen paard had ze ook, die waren niet helemaal doorgekomen (zat tandvlees overheen). Ik dacht dat ze er geen last van had, maar hij adviseerde ze er toch uit te halen, en ook dat paard gaat beter nu, terwijl ik niet eens echt problemen had.

Dus volgens mij kan je ze er het best gelijk uit laten halen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 09:23

ik heb net een tandarts gehad en die zegt dat het door het doorkomen van de hengstentanden komt... Zijn gehemelte is daardoor nog gevoelig door het wisselen.. Toen heeft iemand anders mij geadviseerd metrubberen bit te rijden tijdelijk, en daarom vraag ik nu naarj ullie ervaring bij een wisselend bpaard met rubberen bit te rijden... Tandarts is al geweest hoor

@t WowAmigo : Mijnes pakt heel erg vast nu op rechts.... Wolfstanden heeft ie nog niet, Hij heeft alleen zijn standaartkiezen en snijtanden.. De rest komt door, De puntjes aan de onderkant duwen tegen het tandvlees aan en aan de boven kant is het erg dik...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 10:22

Oh ja, dus hij heeft nu last van het doorkomen en nog niet zozeer van de tanden zelf. Kan je zeker vergelijken met een klein kindje die de eerste tandjes krijgt! (misschien helpt een bijtring, haha)

Maar dan kan je misschien inderdaad best een rubber bitje proberen, of misschien juist een smal bitje zodat er weinig contact met het gehemelte is?

In ieder geval proberen hem zo weinig mogelijk in de weg te zitten, maar dat had je zelf natuurlijk ook al bedacht!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 10:27

jah smal bitje werkt weer heel scherp.. Dan wordt ie afgestompt op me dubbelgebroken watertrens

Heb jij ervaring dan met rubberen bitjes, want kan er wel een kopen maar als het niet werkt zit ik daar weer mee..