Ten eerste goeiedag allemaal! Wordt mijn eerste post hier! haha, moet zeggen dat het een leuk forum is!
Citaat:
het gebeurt dus eigelijk als ik het goed begrijp omdat de achterhand niet sterk genoeg is en als het dan te ''zwaar'' wordt glijden ze weg?
Het kan zijn dat zijn achterhand niet sterk genoeg is, maar het kan ook zijn dat hij het niet bol kan werken door je hulpen, of dat ie het gewoon niet snapt!
Ik heb oa een vierjarige hengst en die heeft er ook een handje van om zijn kont eruit te drukken in een wending, (een hoek doorrijden is natuurlijk ook een wending). Een paard of pony moet uiteindelijk een wending lopen op je buitenteugel en op je binnenbeen ( dit wat betreft de hulpen) om het achterbeen sterk te maken in dit opzicht rijd ik juist veel voltes, grote, kleine, slangevoltes noem maar op. Daarbij elke keer weer proberen op het binnenbeen en buitenteugel rond te krijgen! In het begin corrigeer je met je buitenbeen, ik heb mijn buitenbeen nog maar minimaal nodig voor een wending en kan hem op hem op het binnenbeen sturen.
Op deze manier maak je zijn achterbenen ook sterk.
Groeten Frans