Mijn paard springt zelf doorgaans erg graag. Ik ben zelf niet zo'n held, maar omdat zij het allemaal super aanpakt springen we tegenwoordig zelfs heuse B-parcoursen.
Nu ging het de afgelopen wedstrijd erg lekker, ik kon haar fijn rijden en het losspringen liep gesmeerd. De eerste 2 hindernissen gingen super, ik stond verbaasd van mezelf want ik reed zelfs keurige afstanden. Tot hindernis nr. 3, die kwam uit een rare scherpe wending, stond in een donkere hoek en was donkergroen. En het was redelijk donker weer. Ze sprong gewoon NIET. Erg raar omdat ze normaal altijd fijn aanpakt.
Uitgebeld dus! De volgende hindernis die ik sprong pakte ze weer super aan.
Ik was helemaal verbaasd omdat ze normaal nooit weigert. Uiteraard moeten we gewoon meer ervaring opdoen, dat zowiezo, maar kan het zijn dat ze die hindernis niet vertrouwde omdat het allemaal zo donker was? Hebben paarden moeite om donkere kleuren in te schatten?
Ik hoop natuurlijk dat dat zo is, dan lag het gewoon daaraan
. We gaan morgen een oefenparcoursje doen, dan kan ik zien of ze me nou gewoon in de maling heeft of dat ze het echt niet vertrouwde, maar ik was toch even benieuwd of dat de reden kon zijn!