We zitten nu al een tijdje in de springles (met grote tussenposes ivm ziekte enzo). In die tijd hebben we veel geleerd. Pablo is wat rustiger geworden, hij is wel nog steeds van mening dat je eigenlijk gewoon zo hard mogelijk moet scheuren tussen de hindernissen maar hij luistert nu wel naar me en ik kan hem inhouden.
In de les hebben we veel geoefend, 2 balken op de grond met bijvoorbeeld 18 meter er tussen en dan proberen keurig 5 of 6 galopsprongen er tussen te maken, eerst viel hij bijna over de balken en u komen we keurig uit. Op de volte met twee balken op de grond gaat ook goed, in-uitjes probeert hij ook niet meer als brede oxer te nemen

Maar dan wel tot 80 cm. Als het hoger wordt ziet hij het niet zitten. Hij springt het wel maar hij gooit zich er echt over heen, op volle kracht vooruit, ogen dicht en we zien het wel.
Tot 80 cm weigert hij niet, zeiltjes, hekje, planken no problemo maar een steiltje van 90cm zou hij liever ontwijken. Pablo is 1.61 en bijna 8jaardus het zou geen probleem moeten zijn.
Wat volgens mij het probleem is is dat hij zijn benen niet op vouwt. Hij snapt niet dat als hij zijn voorbenen intrekt, hij minder hoog hoeft te springen.
Ik hoef niet zo nodig met hem hoog te springen maar af en toe 1 meter zou ik toch wel leuk vinden.
Volgens mijn instructeur komt het nog wel, heeft het gewoon tijd nodig en moet Pablo er zelf vertrouwen in krijgen dat hij het kan springen.
Beetje lang verhaal geworden dus maar ik vraag me dus af of ik iets kan oefenen zodat Pablo het doorkrijgt dat hij zijn voorbenen kan intrekken. (Maar niet bareren oid!)