galloperen...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

galloperen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 14:50

ik rij sinds een aantal maanden op een jonge fries van 4 jaar oud en we hebben een probleem, maar niemand weet echt een oplossing. stappen en draven gaat erg goed, begint sinds een aantal weken lekker ontspannen te lopen en begint steeds beter lekker naar beneden te lopen met zijn hoofd. totdat we willen gaan galloperen. hij vertikt het. of hij het nou niet snapt of dat hij het niet wil, ik weet het niet. de eigenaar zit met hetzelfde probleem. misschien dat hij het zelf niet aandurft? of dat ik het verkeerd doe?

eigenaar geeft met zelf een beetje les, maar weet geen antwoord voor het probleem. ook aan de longe is het een probleem, geen galop. de hoefsmit heeft naar zijn benen en naar zijn rug gekeken, misschien dat daar misschien een probleem zit. hebben nog niet zo lang ook nieuw zadel gekocht, helemaal voor hem laten maken. dus daar kan het zeker niet aan liggen. misschien dat ik het verkeerd doe?

er zijn een paar meiden die veel langer rijden en hoger rijden als ik geweest om te kijken, maar helemaal niets. je voelt zeg maar wel een klik, dat hij er bijna is, maar hij blijft draven. misschien iemand ideeen waarmee ik het hem makkelijker kan maken om te galloperen, iets om mee te oefenen? in het weiland heeft hij nergens moeite mee, los in de bak ook niet. vind het erg jammer als hij zich uit loopt te sloven in het weiland dat hij het niet doet met mij erop. we blijven natuurlijk gewoon lekker oefenen, maar hoop toch het probleem op te lossen, zodat als we lekker naar buiten gaan kunnen galloperen.

XxXLienkeXxX

Re: galloperen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:57

ja, diepe zucht, het is een fries meisje! hahaha

geintje..