Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

DanielleJ schreef:Ik denk toch dat het aardig werkt om haar te laten wennen aan de zweep.
Kuitdruk=vooruit. Geen reactie? klein tikje erbij vlak achter je kuit..
Ben benieuwd wat de anderen zeggen!
DanielleJ schreef:Ik denk toch dat het aardig werkt om haar te laten wennen aan de zweep.
Kuitdruk=vooruit. Geen reactie? klein tikje erbij vlak achter je kuit..
Ben benieuwd wat de anderen zeggen!
Margreet schreef:Als er een vlieg zit, dan voelt ze het ook, dus jouw kuithulpen moet ze ook heus wel voelen.
Ze gaat uiteindelijk wel naar voren, dus ze begrijpt wel wat je met de hulp bedoelt, maar ze is gewoon laks in haar reacties.
Daar mag je dus best tegen optreden! Streng zijn, laat je niet negeren!
Laat je niet verleiden tot iedere pas drijven, daar wordt het alleen maar slechter van. 1x lief vragen, 1 iets minder lieve herhaling en dan is het genoeg geweest en is het tijd voor straf.
In eerste instantie ga je dan misschien een keer bokkend de bak door, maar dat geeft niet, als je maar reactie krijgt! De fine-tuning volgt later vanzelf wel.
. Roebin schreef:Het is gewoon verstandig om met dit paard helemaal overnieuw te beginnen.
Margreet schreef:Roebin schreef:Het is gewoon verstandig om met dit paard helemaal overnieuw te beginnen.
over of opnieuw...
Ctrl-Alt-Del of Reset werkt niet hoor bij een paard....
Kafue schreef:Dus consequent op de juiste manier been, geen reaktie oei oei dan wordt het dus juiste hulpen en teen naar buiten spoor erin hak optrekken of een keer goed doorschoppen. Reaktie dan heeft het braaf goed gedaan.
Niks niet terug naar basis of zonder sporen gewoon consequent been = reaktie. Geen reaktie = straf klaar.
En dat is dus niet zielig dat continue aansporen is veel zieliger.
Wees maar eens streng voor het paard daar zal die blijer mee zijn dan dat lakse.
Roebin schreef:Ik vind het pure onzin om je paard meteen een flinke lel te geven als hij niet op je beenhulp reageert.
Dit paard is nooit op de goede manier geleerd hoe hij op beenhulpen moet reageren. En begrijpt hij dus niet wat er met een beenhulp wordt bedoeld.
Het is gewoon verstandig om met dit paard helemaal opnieuw te beginnen. Als je een kuithulp geeft en hij reageert daar niet op hoef je hem geen tik je geven vaak is het al genoeg om een kriebel met de zweep op zijn achterbeen te geven.
En inderdaad stemhulpen gebruiken als je de kuithulp geeft en heel veel overgangen rijden.
Je gebruikt alleen je beenhulp als je voelt dat je paard in tempo terugkomt hij moet op zijn eigen benen lopen, en niet als jij geen beenhulp geeft in tempo terugvallen.
Probeer zo min mogelijk beenhulpen te geven alleen wanneer nodig zo heb ik dat ook van mijn instructice geleerd. Anders krijg je helemaal geen reactie meer want dan weet een paard niet wanneer hij harder of zachter moet bv.
Roebin schreef:
Ik ben blij dat ik jou paard
niet ben.
Als je een dier met respect behandeld. Dan zullen ze ook voor jou willen werken.